דובר צה"ל הודיע כי בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ אתמול (חמישי), מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של שב״כ במרחב טולכרם וחיסלו את המחבל זאהי יאסר עבד אלראזק עופי, ראש תשתית חמאס בטול כרם. 

2,3 שגר: צה"ל חיסל את אחד ממובילי פרויקט ייצור הטילים המדוייקים בחיזבאללה
"לא תנום ולא תישן שומרת ישראל": סמל ש' סיכלה פיגוע במפח"ט יהודה

הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי 20 בני אדם נהרגו בתקיפה. לפי דיווח נוסף, אחד המחוסלים הוא ע'יית' רדואן, מפקד גדוד טולכרם. ברשת אל-ג'זירה פורסם כי התקיפה התבצעה על בית קפה במחנה הפליטים בעיר. בתגובה לתקיפה בטול כרם, תנועת הפתח הכריזה על שביתה מקיפה מחר בגדה המערבית.

טול כרם לאחר התקיפה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לפי הודעת דובר צה"ל, זאהי עופי תכנן והוביל את ניסיון פיגוע רכב התופת בעטרת ב-02.09.2024. במסגרת תפקידו סיפק אמצעי לחימה לפעילי טרור רבים במרחב ותכנן להוציא פיגועים משמעותיים רבים נוספים ליישובים באיו״ש וליתר העורף הישראלי, בתוך כך, התכוון לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

זאהי עופי המחבל שחוסל בטול כרם (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
זאהי עופי המחבל שחוסל בטול כרם (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כמו כן, עופי לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מספר פיגועים משמעותיים ועצימים נגד אזרחים בשטחי יהודה ושומרון, בתוכם פיגועים בהם נפצעו אזרחים ישראלים נוספים. במסגרת זו, פעל לבסס תשתיות טרור מטעם חמאס וסייע לפעילי טרור במרחב לבצע פיגועי ירי ותופת משמעותיים. דובר צה"ל הוסיף כי בתקיפה חוסלו מספר פעילים מרכזיים נוספים אשר פעלו גם הם בתשתית הטרור בטול כרם.