מצבו של האשם ספי א־דין, בן דודו של חסן נסראללה ומי שהיה צפוי לרשת אותו, טרם התברר לאחר תקיפה ממוקדת ועוצמתית של חיל האוויר שבוצעה הלילה (בין חמישי לשישי) על השכונות הדרומיות בביירות. כבר ב־2008 פורסמו דיווחים ראשונים בכלי התקשורת שספי א־דין, איש דת שיעי ובכיר בחיזבאללה, זכה לברכת הדרך של האיראנים כיורש המיועד של נסראללה, שחוסל לפני שבוע.

הוא נולד ב־1964 בכפר דיר קאנון שבדרום לבנון ועשה דרך זהה כמעט לזו של נסראללה, המבוגר ממנו בארבע שנים בלבד. נסראללה גדל אומנם בפרברים הדרומיים של ביירות, אך אביו הגיע מהכפר באזורייה בדרום לבנון, ובדומה לבן דודו חסן, גם האשם התחנך במכללות הדת השיעיות המפורסמות של נג'ף וקום (עיראק ואיראן, בהתאמה).

בתקיפה אווירית חריגה: צה"ל חיסל את ראש תשתית חמאס בטול כרם
תקיפה עוצמתית בביירות: יעד החיסול - מחליפו של נסראללה

הוא נחשב לחבר הגרעין המייסד של חיזבאללה ב־1982 ולאחר מכן התמקד בלימודי דת בחו"ל. ב־1994, שנתיים לאחר מינויו של נסראללה לתפקיד מזכ"ל הארגון (לאחר חיסולו של עבאס מוסאווי), התבקש על ידי נסראללה לשוב ללבנון ולקחת עליו את תפקידו הקודם של המזכ"ל הצעיר - ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה. ספי א־דין חבר מועצת השורא שמונה כשישה־שבעה חברים וחבר "מועצת ההחלטה", מג'לס אל־קראר, הגוף המשמעותי ביותר בחיזבאללה, שקובע גם את זהות המזכ"ל.

האשם ספי א-דין, מחליפו של נסראללה (צילום: רויטרס)
האשם ספי א-דין, מחליפו של נסראללה (צילום: רויטרס)

מלבד קרבתו המשפחתית לנסראללה הוא נחשב למקורב מאוד לאיראנים. הוא למד בקום כאמור, ומעבר לכך עבר "קורסי הכשרה" של משמרות המהפכה, שהכשירו אותו לתפקידו הבכיר בחיזבאללה. ספי א-דין אחראי בין היתר לענייני הרווחה והחינוך בארגון, ונחשב בנוסף למפקד אזור הדרום.

בנו, סייד, התחתן ביוני 2020 ללא אחרת מאשר בתו של קאסם סולימאני, מפקד גיס אל־קודס שחוסל בינואר 2020 בידי האמריקאים. הנישואים הללו חיברו את ספי א־דין בקשרים הדוקים ל"בעלי הבית" האיראנים, ובעיקר למשמרות המהפכה.