בשבועיים האחרונים צה"ל הגביר את התקיפות בגבול שבין סוריה ללבנון, זאת כדי לסכל העברת אמצעי לחימה לחיזבאללה. הלילה (שישי), חיל האוויר תקף בגבול פעם נוספת אלא שהפעם התקיפה הובילה להפסקת התנועה שבין שתי המדינות. שר התחבורה של לבנון הגיב לתקיפה: "ההפצצה הישראלית גרמה לסגירת כביש שמאות אלפים נהגו לברוח ממנו בימים האחרונים".

אתמול (חמישי) מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו מנהרה תת קרקעית שחוצה משטח לבנון לשטח סוריה, באורך של כ-3.5 קילומטרים, המשמשת את חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה ואחסון שלהם בתוואי תת קרקעי. התשתית הופעלה על ידי יחידה 4400, היחידה האחראית על העברת אמצעי לחימה מאיראן ושלוחותיה לחיזבאללה בלבנון. בתקיפה הושמדו מבנים צבאיים, מחסני אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות.

אתמול (חמישי) אל״ם אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, חשף כי ארגון הטרור חיזבאללה החל לעשות שימוש במעבר ״אלמצנע״ על מנת להעביר נשק רב, זאת לאחר שמעברי הגבול הייעודיים בהם עשה שימוש להעברת אמל״ח נהרסו. זהו מעבר אזרחי, שנמצא בשליטת מדינת לבנון. 

אדרעי בהודעתו העביר מסר ברור למדינה: "מדינת לבנון אחראית על מעברי הגבול הרשמיים שלה וביכולתה למנוע מחיזבאללה לעבור במעברים אלו. צה״ל מפציר במדינת לבנון לבצע בידוק קפדני למשאיות העוברות במעברים האזרחים ולהחזיר אחורה לסוריה המשאיות ורכבים המכילים אמל״ח". לסיום, הדגיש: "צה״ל לא יאפשר את העברות האמל״ח הללו ובמידה ויצטרך לפעול - לא יהסס לעשות זאת כפי שעשה במהלך כל המלחמה". תקיפות אלו מצטרפת לחיסול מפקד יחידה 4400, המחבל מחמד ג'עפר קציר, שחוסל מוקדם יותר השבוע.