לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו הצהיר כי יגרום לאיראן "לשלם" על המתקפה חסרת התקדים ששיגרה לעבר ישראל, מקורות בוושינגטון מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי בישראל אומנם מתייעצים עם ארה"ב לגבי התגובה אך בסוף "הם עושים מה שהם רוצים".

בשעה שישראל מכינה מתקפת תגמול נגד איראן, "ממשל ביידן דומה יותר ויותר לצופה, עם תובנה מוגבלת לגבי מה שמתכננת בת בריתה הקרובה ביותר במזרח התיכון - והשפעתה על החלטותיה פחתה". מסרו גורמים בוושינגטון לוול סטריט ג'ורנל. גורמים בבית הלבן טוענים כי הם "מתואמים באופן הדוק עם עמיתיהם הישראלים" אך מקווים שנתניהו יגביל את התקיפה הצפויה נגד איראן.

כבר לא לוחץ להבליג: ביידן הפנים - ישראל חייבת להגיב לאיראן

שמעתם על הכפתור האדום? אחרי פיצוץ הביפרים - לישראל יש עוד הפתעות

לפי אותם גורמים בבית הלבן, בכירים ביטחוניים בישראל דנו עם ארה"ב ביעדים אפשריים לתקיפה. כזכור הנשיא ביידן אמר ביום רביעי כי הוא מתנגד לכל תקיפה על מתקני הגרעין של טהראן, אך למחרת הותיר את האפשרות כי יתמוך במתקפה ישראלית על תשתית הנפט, כאופציה פתוחה. התבטאויות שגרמו לסערה בשוק הנפט. לפי גורמים בבית הלבן "ישראל עדיין לא קיבלה החלטה סופית לגבי איך תיראה תגובתה". עם זאת הם עדיין לא יודעים לומר זאת בוודאות. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

הגורמים בבית הלבן מזכירים את פגישת הוכשטיין עם הצמרת הביטחונית בישראל, בה ביקש שלא לפתוח במבצע רחב נגד חיזבאללה ושעות לאחר מכן אלפי ביפרים התפוצצו בכל רחבי לבנון. הם מדגישים כי זו דוגמא נוספת אחת מתוך עשרות מתחילת המלחמה, לכך שבישראל מתייעצים עם ארה"ב אך לבסוף "הם עושים מה שהם רוצים". 

"השבעה באוקטובר שינה הכל", מסר דיוויד שנקר, שכיהן כעוזר שר החוץ לענייני המזרח הקרוב בתקופת ממשל טראמפ. "יש לנו עסק עם ישראל חדשה שהולכת לרדוף ללא הפוגה את יעדיה הביטחוניים תוך פחות התייחסות לרגישויות של ארה"ב".