לוחמי צה''ל חשפו היום (שישי) בסרטון את משגר החיזבאללה, ממנו שוגרו הטילים למירון ולדוב"ב, כל זאת בעוד ברקע נמשך התמרון הקרקעי של צה''ל על אדמת לבנון. במקביל התחדשו התקיפות ברובע הדאחייה שבביירות. זאת בזמן ששר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, נפגש עם יו"ר הפרלמנט, נביה ברי. 

מטח כבד: אזעקות בחיפה, קיסריה וביישובים רבים נוספים
תבהלת שיא בלבנון: תחת ההפצצות - הפינוי מהמדינה עולה שלב

16:05

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי בית החולים הממשלתי מרג' עיון בדרום לבנון סוגר את שעריו ומפנה את הצוות הרפואי שלו עקב התקיפות הנרחבות באזור.

תקיפה בביירות (צילום :רשתות ערביות)

בצבא אומרים כי הפעולה מתקדמת בצורה טובה, גם בגזרת 98 ובגזרת 36. עוד הוסיפו כי לא מעט מהכוחות שפועלים עכשיו, היו כבר בגזרה כמו אגוז, סיירת גולני ואחרים וזה שיפר את היכולות שלהם. 

רוב היכולות של מחבלי החיזבאללה מסתמכות על טילים קצרי טווח ומטענים שמופעלים על הכוחות. בצבא טוענים כי החיזבאללה נפגע עד כה באופן קשה. ניתן לזהות מקרים שבהם הם מנסים להתאושש, אך במקומות רבים הם כבר על סף שבירה. 

על פי הגורמים בצבא, החזרה למטולה תוכל להתאפשר בקרוב, זאת על רקע הפעילות וטיהור הכפר כילא. רק ביממה האחרונה חוסלו מאה מחבלי חיזבאללה בהיתקלויות ובתקיפות אוויריות. 

תיעוד ההרס הנרחב בדאחייה אחרי תקיפות חיל האוויר (צילום :רשתות ערביות)

כמו כן, התייחסו לתקיפה של עבר תת קרקעי בין סוריה ללבנון שנועד להבריח אמצעי לחימה לחיזבאללה וכן נפגעה שיירה של העברת אמל״ח מסוריה ללבנון. במקביל, מספר מטוסים איראניים נאלצו לשוב לאיראן לאחר שחיל האוויר הזניק מטוסים למנוע את המשך הטיסה שלהם לדמשק או ביירות. 

תקיפות ברובע הדאחייה שבביירות (צילום :רשתות ערביות)