מצה״ל נמסר היום (שבת) כי בכיר החמאס שחוסל בטול כרם תכנן פיגוע גדול לציון ה-7 באוקטובר. כזכור, בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ שלשום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של שב״כ במרחב טולכרם וחיסלו את המחבל זאהי יאסר עבד אלראזק עופי, ראש החמאס בטול כרם.

הסער האדום הפלסטיני דיווח כי 20 בני אדם נהרגו בתקיפה. לפי דיווח נוסף, אחד המחוסלים הוא ע'יית' רדואן, מפקד גדוד טולכרם. ברשת אל-ג'זירה פורסם כי התקיפה התבצעה על בית קפה במחנה הפליטים בעיר. בתגובה לתקיפה בטול כרם, תנועת הפתח הכריזה על שביתה מקיפה מחר בגדה המערבית.

זאהי עופי המחבל שחוסל בטול כרם (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
זאהי עופי המחבל שחוסל בטול כרם (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עבד באזור ולמד את השטח: פרטים חדשים על הפיגוע הרצחני ביפו
לאחר עשרות שנים: האם המתקפה על מתקני הגרעין של איראן קרובה מאי פעם?

בשבוע שעבר, שני מחבלים ביצעו פיגוע ירי קטלני ביפו, שהוביל למותם של שבעה אנשים. בנוסף הותר לפרסום השבוע כי נמנע פיגוע דקירה בבית כנסת בדרום, כחלק מפעילות המשטרה כנגד שוהים בלתי חוקיים ברחבי הארץ.

על פי נתוני מערכת הביטחון, מתחילת המלחמה ב-7/10, סוכלו ע"י שב"כ וצה״ל למעלה מ-1,200 פיגועים משמעותיים, בהם כ-900 פיגועי ירי וכ-290 פיגועי מטען. מדובר על נתון שהוא כפול מכמות סיכולים של שנה שלמה (עם רף טרור גבוה). לצורך השוואה בכל שנת 2023 סוכלו 1,032 פיגועים משמעותיים ובכל שנת 2022 סוכלו 472 פיגועים משמעותיים.