מוקדם יותר השבוע (שני) כוחות צה״ל החלו בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחכמת בדרום לבנון. בהכוונת אש ומודיעין של האוגדות ופיקוד הצפון, חוסלו חמישה מפקדים בדרג המג״ד, עשרה בדרג מפקדי פלוגה ושישה בדרג מפקדי מחלקה. 

כוחות אוגדה 98 החלו ראשונים בפעולה קרקעית בתחילת השבוע ובהמשך נכנסו גם כוחות אוגדה 36. הכוחות פועלים בתצורת התקפות חטיבתיות המשלבות פעילות אווירית לצד טנקים וארטילריה.

עוקץ את נתניהו? ברק: "הייתי הבן אדם הכי ניצי בנוגע לתקיפה באיראן"
במהלך טקס האשכבה של נסראללה: חמינאי שלח מסר ברור לסעודיה

במהלך הפעילות, הכוחות מחסלים מחבלים שמתבצרים במבנים ובאיתורים צמודי גדר, מאתרים ומשמידים מחסני אמצעי לחימה, משגרים מוכנים לשיגור ומטענים של חיזבאללה שהושארו מאחור.

כוחות חיל האוויר פועלים מעל ומסביב לכוחות בכל שעות היממה. החל מתקיפות מקדימות לעבר מטרות צבאיות ביעדי הפשיטה ועד להסרת איומים במרחב באמצעות משימות איסוף ותקיפה.

עד כה חוסלו מהיבשה והאוויר כ-250 מחבלים, הותקפו למעלה למעלה מ-2,000 מטרות צבאיות ביניהם יעדי איש, תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסני אמצעי לחימה, משגרים ועוד.

אמל''ח שנתפס בלבנון (צילום: דובר צה''ל)
אמל''ח שנתפס בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

"אנחנו הולכים להרחיב את הפעילות, מתכוונים להכניס עוד כוחות, כך שהפעולה תהיה רחבה וקצרה. אנחנו פועלים כך שהלחימה לא תימשך מיותר כמה שבועות, המהלך מייצר לחץ על כל הכיוונים גם מלמעלה וגם במערכים שלהם", אומרים בצה"ל.

בצה"ל מוסיפים כי חיזבאללה למד את הלחימה של צה"ל בעזה. הוא פיתח מערכים שדומים למערכים שצה"ל פגש בעזה, אולם הקרקע והטופוגרפיה שונות. בצה"ל מעריכים כי היקף המנהרות הוא מצומצם. בצה"ל אומרים כי חיזבאללה לא בנה תשתית מטרו כמו בעזה. הוא כן בנה מערך תת קרקע באזורים שונים. בצה"ל אומרים כי הצליח לפנות את מרבית האוכלוסייה משטחי הלחימה בדרום לבנון, ״אזור דרום לבנון די מפונה. כ500 אלף מפונים״. 

"שני יעדים שאנחנו מבצעים בכל כניסה זה איתור והגעה לפעילי חיזבאללה והשנייה זה התשתיות: מנהרות, מחסני אמל"ח ועוד. כשאנחנו סורקים את השטח במסרקות ברזל אנחנו מוצאים הרבה יותר ממה שחשבנו שנמצא. המשימה ברורה ללוחמים. זה קל להם להבין פגיעה של 250 מחבלים. המטרה שכפרי המקפצה לא יהיו יותר כפרי מקפצה", מדגישים בצה"ל.