דובר צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום אודות נפילת שני חיילים כתוצאה מפגיעת כטמב"מ ששוגר מעיראק: סמל דניאל אביב חיים סופר (Daniel Aviv Haim Sofer), בן 19, מאשקלון, חניך במסלול ייעודי לקצונת קשר״גים בגדוד 13, חטיבת גולני ורב״ט טל דרור (Tal Dror), בן 19, מירושלים, מש״ק תקשוב בגדוד 13, חטיבת גולני.

רב״ט טל דרור (צילום: דובר צה''ל)
רב״ט טל דרור (צילום: דובר צה''ל)

סמל דניאל אביב חיים סופר (צילום: דובר צה''ל)
סמל דניאל אביב חיים סופר (צילום: דובר צה''ל)

על פי גל"צ, מתחקיר האירוע עולה כי בלילה בין רביעי לחמישי, שני כטב״מים שוגרו מעיראק וחצו לשטח ישראל באזור רמת הגולן. כטב״ם אחד יורט בידי חיל האוויר - והכטב״ם השני התפוצץ במחנה צבאי בצפון רמת הגולן. כתוצאה מהפגיעה - 2 חיילים נהרגו, 2 חיילים נוספים נפצעו קשה, אחד נפצע בינוני, ו-21 נפצעו באורח קל. 

מתחקיר ראשוני בצה״ל, היה כשל בגילוי הכטב״ם שהתפוצץ וכן בהתרעה. כלומר: הכטב״ם לא זוהה ע״י מערכות הגילוי האווירי, ומהסיבה הזו גם לא הופעלה התרעה. הלוחמים לא ידעו על הכטב״ם שעושה את דרכו אליהם - ולא יכלו להתגונן ולהתמגן בהתאם. 

מדובר בפעם הראשונה מתחילת המלחמה שבה ירי של המיליציות השיעיות בעיראק מצליח לפגוע בשטח ישראל ולהסב נפגעים והרוגים.

מתיכון בויאר בירושלים, בו למד טל דרור, נמסר: "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על מותו של רב״ט טל דרור, בוגר מחזור נ״ו בבית הספר, שנהרג היום מפגיעת כטב״ם בגבול הצפון".

מחנכיו, יוסף ישעיה וגילי שלומית כץ, מספרים עליו: "טל היה חכם וחריף, תאב ידע וסקרן. אהב מאוד את המקצועות הריאליים והצטיין בלימודיו. היה מוקד חברתי ועוגן לקבוצת החברים הנאמנה שטיפח במשך שנים כה רבות. טל ידע להביע את דעותיו בצורה רהוטה ולעמוד עליהן. אהב ג'יו ג'יטסו ברזילאי, כדורסל ושחמט. המשפט האהוב עליו היה: "תשאף לירח, גם אם לא תצליח תנחת בין כוכבים".

לפני הגיוס, טל בחר להקדיש את זמנו לפעילות במכינה חצי שנתית כדי ללמוד, להתפתח ולתרום לחברה. בשל המלחמה, הוא התגייס לצבא במרץ שם שירת כמש״ק תקשוב בגדוד 13 של גולני. טל גדל והתחנך בירושלים והצטרף לבויאר בכיתה י׳, ומיד בלט כתלמיד סקרן ושואל. טל השאיר אחריו הורים, אורית ורמי, אחות צעירה, מאיה, תלמידה בשכבה י״ב במחזור נ״ח, ואח צעיר, רואי, תלמיד בשכבה ט׳ במחזור ס״א. קהילת בויאר כולה אבלה עם המשפחה ביום קשה זה. 

הלוויתו תתקיים ביום ראשון, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. שעה מדויקת וכן פרטים על השבעה יתפרסמו במוצאי שבת.