מבצע חיצי הצפון: רשות הבריאות האסלאמית בלבנון הודיעה היום (שישי) כי 11 פרמדיקים מצוותי האמבולנסים שלה נהרגו בשלוש תקיפות צה"ל בדרום לבנון.

בתוך כך, לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" נודע כי מספר מוכתרים ותושבי העיירה מייס אל-ג'בל שבדרום המדינה קיבלו טלפונים מישראל שהזהירו אותם כי צה"ל "יפציץ את בניין בית החולים מייס אל-ג'בל בתוך שעות". היום הודיעה הנהלת בית החולים כי פינתה את הצוות הרפואי והמקצועי שלה.

הרס בביירות, לבנון (צילום: REUTERS/Emilie Madi)
הרס בביירות, לבנון (צילום: REUTERS/Emilie Madi)

בנוסף, ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי בית החולים הממשלתי מרג' עיון בדרום לבנון סוגר את שעריו ומפנה את הצוות הרפואי שלו עקב התקיפות הנרחבות באזור.

"המחבלים פשוט ברחו": מבט מבפנים על התמרון הקרקעי בלבנון
הותר לפרסום: דניאל אביב חיים סופר וטל דרור נהרגו מפגיעת כטב"מ

דובר צה״ל בערבית, אל״ם אביחי אדרעי, הודיע בתגובה: "אנחנו מזהים בימים האחרונים ניצול הולך וגובר של מחבלי חיזבאללה ברכבי הצלה, לטובת שינוע מחבלים ואמצעי לחימה. צה״ל מזהיר מפני המשך התופעה, וקורא לצוותים הרפואיים להתרחק מפעילי הארגון ולא לשתף עמם פעולה".

כוח רדואן של חיזבאללה  (צילום: רשתות ערביות)
כוח רדואן של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף, "כל כלי רכב שיוכח כי יש עליו פעיל חמוש אשר עלה עליו לטובת ביצוע טרור, לא משנה מה סוג הרכב - יותקף. כפי שחשפנו כבר לפני מספר חודשים, חיזבאללה עושה שימוש באמבולנסים של עמותת ״רשות הבריאות האסלאמית״ לפעילות טרור, במיוחד העברת מחבלים ואמצעי לחימה".