מבצע חיצי הצפון: בשעה 7:00 בבוקר התרעות הופעלו בערים ויישובים רבים בצפון, ובהם בחיפה, בקריות בעכו ובנהריה. דובר צה”ל מסר כי “בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי והמפרץ בשעות 7:01-7:04, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון. מרבית השיגורים יורטו על ידי חיל האוויר, היתר נפלו בשטח פתוח". לא ידוע על נפגעים.

על ההתרעות בגליל העליון שהופעלו ב-07:23 מסר דובר צה”ל כי זוהו כמה שיגורים נוספים, שחלקם יורטו בהצלחה - והיתר נפלו בשטח פתוח. בשעה 9:12 הופעלו אזעקות ביישובים רבים הסמוכים לגבול בגליל, ובהם דוב”ב, מרגליות, משגב עם, יראון, סאסא, מירון, אבירים, ופסוטה. 

הצלצול הגואל: האזהרה הדרמטית של צה"ל לצוותי הרפואה בלבנון
"המחבלים פשוט ברחו": מבט מבפנים על התמרון הקרקעי בלבנון

רקטה פגעה במוסך בקריית שמונה. שריפה פרצה במקום, ושלושה צוותי כיבוי פועלים במקום וסורקים אחר נפגעים. בתוך כך, המשטרה מסרה כי התקבלו דיווחים על נפילות בכמה מוקדים באזור, וכי נזק כבד נגרם לרכוש. בין היתר אותרו נפילות לקיבוץ לביא שבגליל התחתון. מוקדם יותר הופעלו אזעקות בשורת יישובים באזור קריית שמונה, והופעלו התרעות על ירי טילים ורקטות גם בגליל ובעמקים. בין היתר באילניה, עין אל אסד, כפר חנניה, מצפה נטופה ועוד.

אזעקות הופעלו בקיסריה וחוף הכרמל, כמו גם באזור בנימינה, מעגן מיכאל ויישובים נוספים. רגע לאחר מכן הופעלו אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות גם בחיפה, נשר, כפר גלים, טירת כרמל, עין חוד, כרם מהר”ל, מגדים, בית צבי, דליית אל כרמל ועוד. לפי צה”ל, שני טילים שוגרו מלבנון לעבר אזור חוף הכרמל - ויורטו. אזעקות הופעלו בשורת יישובים ארוכה בשל חשש לנפילת שברי יירוט.

דובר צה”ל אישר כי אתמול מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד במרחב ביירות וחיסלו את מוחמד רשיד סכאפי, ראש מערך הקשר והתקשוב של חיזבאללה. התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין. על פי צה”ל, מוחמד רשיד סכאפי היה מחבל ותיק בחיזבאללה, שימש כראש מערך הקשר משנת 2000, היה מקורב לבכירי חיזבאללה ובעל ניסיון וסמכויות רבות בארגון.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בגבול הצפון עם לוחמי אוגדה 36, שכוחותיה פועלים בדרום לבנון. השר קיים הערכת מצב בנוגע להתקדמות הכוחות, יחד עם סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון האלוף סער צור ומפקד האוגדה תת-אלוף מורן עמר.

יואב גלנט בגבול הצפון  (צילום:  שחר יורמן)
יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: שחר יורמן)

בהמשך, גלנט שוחח עם לוחמי מילואים שנערכים להמשך הפעולות, ושמע מהם על מוכנותם. “חיזבאללה סופג מכות מאוד קשות, אחת אחרי השנייה - חיסלנו את נסראללה ויש לנו עוד הפתעות בקנה. חלקן כבר בוצעו וחלקן עוד יבוצעו. מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה ספג מכה קשה מאוד, חלק ניכר הושמד כתוצאה מפעולה איכותית ומדויקת”, אמר.

הוא הוסיף כי “במקביל, אנחנו מבצעים היום פעולה במספר כפרים והתהליך הזה ימשך בכל מקום שצריך על מנת להשמיד את כל התשתיות שמהן תכנן חיזבאללה לבצע התקפות. כל מי שנלחם רואה בגב שלו את יישובי ישראל ומבין לחלוטין מדוע צריך להגן על יישובי הצפון ולמה הדבר הזה הוא חשוב. אנחנו נסיר את האיום הזה ונאפשר את החזרה של האזרחים שלנו בחזרה לבתים שלהם”.

אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו באזור טמרה שבגליל התחתון. בין היתר בצורית גילון, תובל, פלך, יסעור, אחיהוד, ג’וליס ועוד. אזעקות הופעלו לאחר מכן גם בכרמיאל ויישובים בסביבה, בהם מכמנים, לבון, דיר אל-אסד ועוד. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בחורפיש, במתת ובאלקוש שבגליל המערבי.

כטב”ם יורט מול נהריה, לא הופעלה אזעקה. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו במטולה ובר’ג’ר. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו שוב בקצרין, ובמלון פרא שבאזור. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בקריית שמונה, מטולה, כפר גלעדי, תל חי, כפר יובל ובמשגב עם.

דקות לאחר מכן הופעלו אזעקות נוספות בנאות מרדכי ובכפר בלום. רצף אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במושב אביבים שבגליל העליון. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בראש פינה, חצור, איילת השחר, עמוקה ויישובים נוספים בגליל העליון.

דובר צה”ל עדכן כי לפני זמן קצר יורטו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון. “אין נזק ואין נפגעים”, הוסיף. בנוגע לאזעקות באזור קריית שמונה בשעה 18:03, מסר כי זוהו כ-15 שיגורים שחצו, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. על ההתרעות במרחב רמת הגולן ב-18:06 הוסיף: זוהו כ-20 שיגורים שחצו ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

בנוגע להתרעות שהופעלו שש דקות לאחר מכן במרחב אביבים: זוהו כ-25 שיגורים שחצו, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. בנוגע לאזעקות במרחב סאסא ב-18:28: זוהו כ-10 שיגורים שחצו ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.