בכיר אמריקאי חשף היום (שבת) בערוץ MTV הלבנוני כי המתקפה הישראלית על איראן תתחיל בקרוב מאוד. אותו בכיר לא נקב בתאריך, אלא אמר כי "הגלגלים החלו לנוע לאחור". במקביל, מדען מדינה והסופר האמריקאי איאן ברמר טען כי ישראל הזהירה את הודו כי התגובה הישראלית באיראן קרובה. כמו כן, שר החוץ הסעודי ומקבילו האמריקאי שוחח ודנו במצב האזור בכלל ובלבנון בפרט.

במקביל לכך, ארגונים לא ממשלתיים בירדן הוציאו התרעות ביטחוניות לעובדיהם, המבוססות על מקורות אמריקאיים, המזהירות מפני אפשרות של "ירי טילים בשעות הקרובות", כך עולה מדיווחים במדינה.

"הזדמנות חד פעמית": ישראל נחושה לקראת תקיפה באיראן
לעשות את הבלתי אפשרי: האם ישראל מסוגלת לתקוף לבדה את הגרעין האיראני?

בנוסף, על פי מספר דיווחים - הצי האיראני פינה נמל מרכזי במדינה. האזהרה, המסתמכת על אותם מקורות אמריקאיים, מציינת כי "התקפה עשויה להתרחש מצד ישראל בקרוב מאוד" נגד איראן. עוד נאמר באזהרה כי קיימת "אפשרות לשיגור טילים בליסטיים מאיראן בשעות הקרובות", תוך אזהרה מפני תגובה איראנית מיידית לכל פעולה צבאית ישראלית.

האזהרה ממליצה לאזרחים להישאר באזורים מוגנים בכל רחבי המדינה, שכן פרק הזמן לפני כל אזהרה רשמית עשוי להיות פחות מ-15 דקות במקרה של התקפה. חשוב לציין כי הרשויות הרשמיות בירדן טרם אישרו או הכחישו את תוכן האזהרות הללו. המידע מבוסס על דיווחים מארגונים לא ממשלתיים ולא אומת באופן רשמי. 

המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)
המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)

ישראל נחושה לפעול נגד איראן ולהגיב על הירי של 201 הטילים שירתה הרפובליקה האסלאמית השבוע לעבר ישראל. במקביל בישראל מזהים את המצוקה האיראנית בעקבות הפגיעה בחמאס וחיזבאללה והפגיעה ביכולת של שני הארגונים. בישראל מעריכים כי מדובר בהזדמנות חד-פעמית בטרם איראן תשקם את יכולותיה ותבסס יכולות חדשות. בצה"ל אומרים כי ההכנות לתגובת ישראל למתקפה האיראנית נמצאות בעיצומן וההשלכות תהיינה "רציניות ומשמעותיות".

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, נחת היום בישראל, כך פורסם לראשון בכאן. הגנרל קורילה נפגש עם הרמטכ"ל, הרצי הלוי, ועם בכירי המטה הכללי ובמשך צפוי להיפגש עם שר הביטחון גלנט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>