הניו יורק פוסט חשף הבוקר (ראשון) פרטים חדשים על מתקפת הביפרים שמיוחסת לפי הפרסום למוסד. הפרסום חושף באיזה אופן הצליח לכאורה המוסד להחדיר ללבנון ביפרים שיוצרו והורכבו בתוך גבולות ישראל, ובאיזה אופן אילץ את פעילי חיזבאללה להשתמש במכשיר בשתי ידיים, שניות לפני פיצוץ הביפרים. 

לפי מקורות הניו יורק פוסט, הרעיון למתקפת הביפרים נהגה בשנת 2022 ושלביה הראשונים של התכנית יצאו לפועל יותר משנה לפני מתקפת ה-7 באוקטובר. דווח שעקב שיפור התגוננות חיזבאללה מאיסוף מודיעין ישראלי נולד הרעיון של יצירת מודל סוס טרויאני. כך, כשחיזבאללה חיפש מכשירי קשר חסינים לפריצה העלה המוסד את הרעיון - למכור לחיזבאללה מכשירים שמעוצבים ומורכבים על ידי המוסד עצמו. 

"15 שנה של תוכניות": מקור אמריקאי חושף - ישראל הגשימה חלום ישן  
גם העובדים לא ידעו: כך פעלה ישראל בייצור הביפרים שהתפוצצו בלבנון

הלוויה לפעיל חיזבאללה שחוסל במהלך מתקפת הביפרים (צילום: אמילי מאדי, רויטרס)
הלוויה לפעיל חיזבאללה שחוסל במהלך מתקפת הביפרים (צילום: אמילי מאדי, רויטרס)

לפי הדיווח, מכשירי קשר ממולכדים הוכנסו ללבנון על ידי המוסד כבר בשנת 2015. מכשירים אלו הכילו סוללות גדולות מדי, חומר נפץ מוצפן ומערכת שידור שהעניקה לישראל גישה מלאה לתקשורת של חיזבאללה.  

לפי מקורות הוושינגטון פוסט, במשך תשע שנים הסתפקה ישראל בהאזנת סתר לחיזבאללה, תוך שמירה על האפשרות להפוך את מכשירי הקשר לפצצות בנקודת משבר עתידית. אז הגיעה הזדמנות לייצר מוצר חדש: ביפר קטן מצויד בחומר נפץ רב עוצמה. חיזבאללה חיפש לרכוש כמות גדולה של ביפרים מחברה שאין לה קשרים עם ישראל וארה"ב וכך איתר את חברת אפולו הטייוואנית. 

לפי אותם מקורות, לחברת אפולו לא היה כל ידע על התכנית. החברה הציעה לחיזבאללה את מכשירי הביפר מדגם AR924, מפני שהתאימו לצרכיו של ארגון הטרור. מדובר במכשיר אמין, קל יחסית, הנטען באמצעות כבל ובעל סוללה שיכולה לפעול ללא הטענה במשך מספר חודשים. מכשירים אלו יוצרו ביוצרו במיקור חוץ. אנשי השיווק של החברה לא היו מודעים לכך שהמכשירים למעשה מיוצרים ומורכבים פיזית בישראל, בפיקוח המוסד. 

פיצוץ מכשירי קשר של חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

לפי הדיווח, חומר הנפץ הוצפן בתוך הביפר בקפידה, באופן שלא ניתן לזיהוי גם כאשר המכשיר מפורק. 

דווח שעל מנת להבטיח נזק מקסימלי, הוטמע במערכת פיצ'ר פיצוץ שמופעל על ידי הליך דוח שלבי שדורש צפייה בהודעה מאובטחת. הליך זה דורש לחיצה על שני כפתורים על מנת לקרא את ההודעה, מה שמצריך שימוש בשתי ידיים. מקור רשמי הסביר לוושינגטון פוסט את מהות השימוש בשתי הידיים: "המשתמשים כמעט בוודאות יפצעו את שתי ידיה ואז לא יהיו מסוגלים להילחם". 

ביום התקיפה קיבלו פעילי חיזבאללה הודעה בה נכתב: "קיבלת הודעה מוצפנת". הם עקבו באדיקות אחר הנחיות בדיקת ההודעה המקודדת, תוך לחיצה על שני הכפתורים ושימוש בשתי הידיים.