כוחות אוגדה 162 החלו לפעול במהלך הלילה במרחב ג׳באליה, בעקבות מידע מודיעיני מקדים ולאחר הערכת מצב מתמשכת ופעילות הכוחות בשטח, שהעידו על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב, לצד ניסיונות שיקום של תשתיות טרור על-ידי ארגון הטרור חמאס באזור. 

גורמים קטארים לבני משפחות החטופים: "סינוואר נעלם לנו והפסיק לתקשר"
שונא ישראל? אובמה נתן את ההוראה שאף נשיא לפניו לא העז

לקראת השמדת טרור בג'באליה. תיעוד כניסת אוגדת 162 לצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לקראת השמדת טרור בג'באליה. תיעוד כניסת אוגדת 162 לצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

הפעולה בעזה אינה רק טקטית בצפון הרצועה אל מול התבססות חמאס באזור זה. ישראל מעבירה מסר באמצעות התמרון בצפון הרצועה כי לצה"ל יש היכולת המבצעית לבצע שני תמרונים במקביל - בלבנון ובעזה. העובדה כי צה"ל הצליח לפגוע במערכים של חיזבאללה וחמאס מקלה על צה"ל לבצע תמרון בשתי זירות. במערכת הביטחון אומרים כי הנחת העבודה כי האויב ינסה להפעיל כוח כולל ירי למרכז הארץ ולעוטף מחר, ולכן הם בהערכות הגנה מוגברת כדי לסכל.

אוגדה 162 בכניסתה לצפון הרצועה  (צילום: דובר צה''ל)
אוגדה 162 בכניסתה לצפון הרצועה (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבות 401 ו-460 השלימו את כיתור המרחב והכוחות ממשיכים לפעול כעת במרחב.  בטרם תחילת הפעולה ובמהלכה, כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת חטיבה 215, תקפו עשרות מטרות צבאיות בסיוע לכוחות המתמרנים, בהן מחסני אמצעי לחימה, תשתיות תת-קרקעיות, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. 

בצה"ל אומרים כי בדרום הרצועה נשארו אותם סדרי כוחות הפועלים ברפיח ובפילדלפי, ובפעם הראשונה אוגדת עזה לקחה אחריות על מרחב משמעותי בתוך עזה.