לראשונה מזה זמן רב, בוצע הבוקר (שני) ירי מרצועת עזה למרכז הארץ ובכללה תל אביב. באופן לא מפתיע, הדבר קורה ביום השנה לטבח ה-7 באוקטובר. אחת מהרקטות נפלה בשטח פתוח בחולון. שתי נשים נפצעו באורח קל, כתוצאה מרסיסים בכפר חב"ד. 

בצל היחלשות החיזבאללה: האם סדרי העולם בלבנון עומדים בפני שינוי היסטורי?
בשקט בשקט: ישראל בדרך להפסיק להיות תלויה בחימושים האמריקאים

ארגון הטרור חמאס לקח אחריות על הירי. בסך הכל, בוצעו חמישה שיגורים מאזור ח'אן יונס, לעבר אזור המרכז. האזעקות נשמעו בין היתר בתל אביב, בת ים, כפר חב"ד, ראשון לציון וחולון.  

זירת הנפילה בחולון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')
כאמור, ישראל מציינת היום בכאב את יום השנה לטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס לפני שנה. אירועי הזיכרון ליום הנורא בתולדות הציונות נפתחו בדקת דומיה באזור מסיבת ה"נובה" שהתקיימה ברעים, שם נרצחו באכזריות צעירים וצעירות רבות, שהגיעו לבלות במקום. גם יצחק הרצוג, נשיא המדינה, הגיע הבוקר יחד עם רעייתו למקום. 

אמו של מור מאיר ז"ל, שנרצח במסיבה הגיעה הבוקר למקום, ואמרה ל"מעריב": "תחושות קשות, בלתי נתפס שעברה שנה, אנחנו באותו היום פשוט. עם כל האבטחה שיש עכשיו מסביב, איפה הם היו בשנה שעברה. אני לא קולטת שהוא לא פה. יש כאלה שקשה להם לבוא לפה, לי זה עושה טוב".

עוד סיפרה עליו בכאב: "ילד של כבוד, אין הרבה כאלה. כיבוד אב ואם, הכלת כל אחד, אהבה לאלוהים, איש עבודה, בעל. הוא התחתן בדיוק חודש לפני שנרצח. תמיד רצה לעזור לכל מי שיכל. לא נתפס, באמת שלא נתפס".