חאלד משעל, מבכירי החמאס מאז מותו של השיח אחמד יאסין ב-2004, התראיין היום (שלישי) לסוכנות הידיעות "רויטרס"

שנה למלחמה ונשאלת השאלה – האם מצבנו הביטחוני היום טוב יותר מלפני שנה?
לילה של לחימה רב זירתית: דיווחים על הדי פיצוצים באיראן | צפו בתיעוד

משעל הגדיר את המלחמה עם ישראל כחלק מנרטיב רחב יותר שנפרש על פני כ-77 שנים. "ההיסטוריה הפלסטינית מורכבת ממחזוריות". "אנחנו עוברים שלבים שבהם אנחנו מאבדים קדושים ואנו מאבדים חלק מהיכולות הצבאיות שלנו, אבל אז הרוח הפלסטינית עולה שוב, כמו עוף החול, בזכות אלוהים".

"איבדנו חלק מהתחמושת והנשק שלנו, אבל חמאס עדיין מגייס צעירים וממשיך לייצר חלק ניכר מהתחמושת והנשק שלו", אמר משעל. כיום, לאחר שלושים שנה בשירות החמאס, משעל מתפקד בעיקר כפנים הדימפלומטים של הארגון. דבריו אלו נועדו להראות שהחמאס ילחם בכל הפסדיו, כך לפי אנליסטים במזרח התיכון. 

חאלד משעל  (צילום:  REUTERS/Suhaib Salem)
חאלד משעל (צילום: REUTERS/Suhaib Salem)

משעל אמר שהוא לא רואה סיכוי לשלום בזמן שממשלת נתניהו בשלטון. לטענתו, ישראל מאשימה את חמאס, שאמנת היסוד שלו קוראת להשמדתה של ישראל, בכישלון הבטחת השלום. "כל עוד קיים הכיבוש הישראלי, האזור נשאר כפצצת זמן מתקתקת", אמר משעל.
 
"בסך הכל הייתי אומר שחמאס עדיין חי ובועט וכנראה יחזור בשלב מסוים בעזה", אמר יוסט ר. הילטרמן, מנהל תוכנית המזרח התיכון וצפון אפריקה של קבוצת המשבר הבינלאומית.

לדבריו, ישראל לא הגדירה תוכנית לעזה כשהמלחמה תסתיים, וזה יכול לאפשר לחמאס להתבסס מחדש, אם כי אולי לא בעוצמה כזו או באותה צורה. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו סירבו להתייחס לדבריו של משעל.