אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי מהפזורה הבדואית ביצע פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נרצחה סמל ראשון שירה חיה סוסליק ונפצעו תשעה בני אדם. משפחתו גינתה את המעשה. 

משפחתו של המחבל אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, תושב הפזורה הבדואית הסמוכה לחורה שביצע את הפיגוע הקטלני בתחנה המרכזית בבאר שבע, פרסמה הודעת גינוי חריפה לאחר מעשה הטרור בו נפלה סמל ראשון שירה חיה סוסליק ונפצעו תשעה בני אדם נוספים. “אנחנו כאזרחי המדינה מגנים כל מה שפוגע בביטחון המדינה", אמרו בני המשפחה בהודעתם, “אנחנו נגד כל מקרי אלימות".

הפיגוע, שהתרחש בתחילת השבוע, זעזע את תושבי האזור ואת החברה הישראלית כולה. המחבל, אחמד אלעוקבי, עלה לזירה בבאר שבע באוטובוס והחל במסע ירי קטלני מיד עם כניסתו לתחנה המרכזית, סמוך לסניף מקדונלד’ס. אחת הקורבנות הראשונים הייתה שירה חיה סוסליק, שנפגעה מיידית מירי המחבל. כוחות הביטחון שהוזעקו למקום פעלו במהירות וחיסלו את המפגע תוך שניות ספורות, ומנעו ממנו להמשיך ולהסב נזק רב יותר.

לא רק משפחת המחבל גינתה את הפיגוע; גם פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב פרסם הודעת גינוי רשמית: “מגנים בחריפות, ומביעים זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. 

יו”ר ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב, ח”כ לשעבר טאלב אלסאנע, הצטרף גם הוא לגינויים החריפים. “מגנים בתוקף את המעשה הנפשע, שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים,” אמר והוסיף אזהרה מפני הכללות או הסתה כנגד החברה הבדואית. “החברה הבדואית, כמו כלל החברה הישראלית, שילמה מחיר כבד ביום השחור של ה-7 באוקטובר, בו נרצחו ונחטפו מבניה. אנחנו ממתינים ומתפללים לחזרת החטופים בשלום".