שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב בבור המבצעים של פיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד. שר הביטחון קיבל סקירה על התקדמות הפעילות הקרקעית להשמדת תשתיות הטרור של חיזבאללה הסמוכות לגבול, ועמד על המשך הסיכולים הממוקדים בצמרת חיזבאללה ובדרגי פיקוד השטח.

"חיזבאללה זה ארגון בלי ראש, נסראללה חוסל, גם מחליפו כנראה חוסל, לדבר הזה יש השפעה דרמטית על כל מה שקורה - אין מי שיקבל החלטות, אין מי שיפעל ומערך האש שחיזבאללה בנה אותו במשך שנים בהשקעה איראנית אדירה, הגיע לרמה שחיזבאללה של היום הוא דומה למה שהתחיל איתו חמאס ואולי מתחת לזה. כל זה יחד עם הפעולה המשמעותית שנעשית בחזית, למעשה בכל מקום מקלפים את כל היכולות ואנחנו רואים מה קורה, יש פחד, יש בהלה, יש בריחה, יש שחיקה של ארגון חיזבאללה שהיא בסדר גודל אחר, הארגון הזה לא חווה אף פעם דבר כזה״, אמר גלנט בחמ"ל הפיקוד.

״הפעולות שאנחנו עושים נצפות בכל רחבי המזרח התיכון, כשהעשן בלבנון יתפוגג, באיראן יבינו שהם איבדו את הנכס הכי יקר שלהם – שזה חיזבאללה. היום אנחנו שנה מפתיחת המלחמה, התוצאה שנה אחרי תחילת המלחמה זה שחמאס ארגון מפורק שפועל בפעולות טרור, חיזבאללה ארגון מוכה, שבור, ללא יכולות פיקוד ושליטה, ללא יכולות אש משמעותיות, עם ניסיונות להרים את הראש ובעיקר ללא הנהגה בשום דרג – לא בדרג הפוליטי, לא בדרג הצבאי, לא ביכולת קבלת החלטות ואת זה אנחנו צריכים לנצל כי המטרה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון״, הוסיף.

בסוף דבריו הדגיש כי ״המשמעות של ביטחון זה שהתושבים ידעו שבצד השני אין משהו שיכול לסכן אותם והפעולות שאתם עושים יאפשרו לנו להחזיר את התושבים לבתים שלהם בבוא העת בביטחון ולשנות את המצב לחלוטין".

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

היום בצהריים (שלישי) נשמעו אזעקות באזורים שונים בצפון הארץ, כולל בחיפה, נשר והקריות, בעקבות מטחי רקטות שנורו משטח לבנון. מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר הצליחו ליירט את מרבית השיגורים, אך חלק משברי היירוט נפלו בקריית ים ובקריית מוצקין וגרמו לנזק לרכוש ולמבנים. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים בנפש.

על פי עדכון המשטרה, ישנן מספר זירות בקריית ים ובקריית מוצקין בהן נפלו שברי יירוט. דובר צה"ל אישר כי זוהו כ-20 שיגורים שנורו משטח לבנון, ומרביתם יורטו בהצלחה על ידי מערכות ההגנה האווירית. בקריית ים נרשמו שלוש פגיעות משמעותיות: שתיים מהן בבניינים ברחוב שדרות ירושלים וברחוב השופטים, ובנוסף נרשמה פגיעה בכביש.

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, שוחח עם "מעריב" ותיאר את האירוע:  "שלוש נפילות ישירות היו בקריית ים – שתיים בבניינים ואחת על כביש. למזלנו, אין אבדות בנפש. צוותי הרווחה ומס רכוש כבר איתנו, ועד הלילה יסיימו לאמוד את הנזקים בבתים. הייתי בזירות וביקרתי בבתים שנפגעו, ראיתי את הנזק ואת חלקי הטילים שנפלו ישירות על הגגות ונכנסו לסלון. ישנן פגיעות ישירות בגג של בניין משרדים ושל בתי מגורים. במבנה אחד התריסים עפו, אך הנזק היה בעיקר חיצוני. מבנה אחר קרס לגמרי, והמזל הוא שלא היו אנשים בבית בזמן הפגיעה. מדובר בבית ישן מאוד ללא ממ"ד - אם דיירי הבית היו שם - קשה להאמין שהיו שורדים״. 

יירוטים בחיפה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הרקטות שוגרו עם סיומו של סגנו של נסראללה, נעים קאסם, בו אמר בין היתר: "התגברנו על המכות הכואבות שפקדו את המפלגה והבטחנו חלופות בכל המקומות". מיד לאחר מכן פתח צה"ל בסדרת תקיפות בביירות. בצה״ל אומרים כי חיזבאללה ביקש לאתגר את מערכת ההגנה האווירית של ישראל עם ירי מסיבי של עשרות רבות של טילים לתא שטח קטן. 

בצה״ל מעריכים כי הירי לקריות בוצע בשל התקדמות כוחות אוגדה 146. כאשר החיזבאללה העדיף לירות מהמשגרים את החימושים בטרם יפלו לידי צה״ל. חיל האוויר תקף מיד לאחר הירי את המשגרים שירו לקריות והשמיד אותם.

בתוך כך, כוחות אוגדת ׳המפץ׳ (146) בהן חטיבת ׳כרמלי’ (2) וחטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205) החלו בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחמת בגזרה המערבית של דרום לבנון נגד יעדים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת לאחר כשנה שבה האוגדה ניהלה קרב הגנה בגבול הצפון-מערבי. 

אוגדת ׳המפץ׳ היא אוגדת המילואים הראשונה שמופעלת בלחימה בדרום לבנון במסגרת מבצע ״חיצי הצפון״. מפקדת האוגדה תפקדה במהלך השנה האחרונה כאוגדת הגנה מרחבית וכוחותיה גוייסו למשימות לחימה שונות בצפון, בעזה ובאזור יהודה ושומרון.  הכוחות פועלים כעת בליווי כוחות ארטילריים של עוצבת ׳התקומה׳ (213) וכוחות נוספים, בכדי לחשוף תשתיות אויב ולהשמידן.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]