ערוץ אל-חד'ת הסעודי הפיג לכאורה אמש את הערפל האופף את מצבו של יחיא סינוואר, בדווחו כי האחרון קיים שיחות עם בכירים קטריים בימים האחרונים. הערב (שלישי), מסר העיתונאי ניר דבורי מחדשות 12 כי סינוואר תבע לדעת מבעוד מועד אם תוענק לו חסינות מידי ישראל במהלך המשא ומתן.

בתגובה, לפי הדיווח, השיבו לו הגורמים בקטר כי מוטב שלא יתמקד בעניינו האישי, וכי העדיפות כעת היא שחרור החטופים. יתרה מזאת, הקטרים, כך מסתבר, איימו עליו בסגירת חשבונות החמאס ועיקולם.

עם תיק דינמיט, אישה ושלושה ילדים: פרטים חדשים נחשפים על סינוואר
"המבצר" והרמז של סינוואר: כך התכונן חמאס לשהות של חודשים במנהרות

אמש נחשף ב"טיימס" הבריטי כי במשך חודשים ארוכים של מגעים כושלים להשגת הפסקת אש, אשר הונהגו על ידי קטר ומצרים והתמקדו בעסקת שחרור חטופים, היה סינוואר מקבל ההחלטות הבלעדי, כך על פי שלושה מקורות בחמאס. "יחיא סינוואר לא ייכנע," התבטא קובי מיכה בעיתון. "הוא שואף להישאר מנהיג החמאס בעזה. כעת, מחשבותיו נתונות לטבח הבא. איש זה חייב להיעלם מן העולם".

באמצעות רשת סבוכה של מנהרות תת-קרקעיות מתחת לעזה, כך ציינו מקורות ישראליים, הצליחו סינוואר ואחיו, אף הוא מפקד בכיר, לחמוק מהפצצות חיל האוויר. "הוא נע ללא הרף כדי למנוע את גילויו ומשתמש באמצעי תקשורת מהימנים שאינם דיגיטליים", מוסרים מקורות בחמאס. מי שניהל עמו משא ומתן נאלץ להמתין ימים ארוכים לתשובות שהועברו דרך רשת מסרים חשאית.

בדצמבר, התפשטו שמועות שסינוואר עשוי היה להיהרג, להיפגע או לברוח לסיני שבמצרים. מאוחר יותר התברר שהוא היה מחוץ לתקשורת עם פקודיו כחלק מטקטיקות ההתחמקות שלו.