שלושה שבועות לפני שעדן ירושלמי נרצחה באכזריות במנהרה ברפיח עוד קיבלו ממנה אמא שירית והאחיות שני ומאי אות חיים. ביום האחרון של אוגוסט הגיעה הבשורה על הירצחה, ומאז הן הספיקו להתמודד עם סרטון קורע לב של עדן שמבקשת שיפעלו לשחרורה ועם סרטון נוסף, שביקשו מדובר צה"ל, כדי להבין את תנאי המחייה במנהרה. וכך, למרות הצער הגדול, הן גם מצליחות למצוא קצת נחמה. בראיון שיתפרסם בשישי הקרוב ב"מעריב המוסף" הן מספרות על ההתמודדות הקשה עם האובדן לצד רגעי הנחמה.

"אכזבנו אותה. כולם אכזבו אותה, המדינה אכזבה אותה, הגורמים הצבאיים אכזבו אותה, אפילו גורמים בחו"ל אכזבו אותה. לכן הסליחה מוצדקת, ומה שקרה אחרי הרצח של ששת החטופים מוצדק, השביתה, האבל הלאומי, הכאב, המחאות, הכל פשוט מוצדק", אמרה האחות שני.

"הרצח של ששת החטופים טלטל את כל המדינה ואת כל העולם. זה היה רצח ברוטלי, בדם קר. הם ממש הוציאו אותם להורג וזה היה הלם לכולם. זה גם ממש טלטל משפחות חטופים אחרות. זה טלטל והלחיץ והפחיד אותם מאוד. אנחנו בעצמנו היינו בשוק, לא האמנו שיהיה סוף כזה", סיפרה האם שירית.

"לאורך 11 החודשים האלה אנשים התווכחו ביניהם אם עדן בחיים, ואחרי שהסרטון הופץ, כולם יודעים שהיא שרדה את כל החודשים האלה ורואים כמה היא גיבורה ואיזו אחות יש לנו. בחורה בת 24, עדינה, ששרדה בתנאים כאלה", הוסיפה האחות מאי.

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"מעריב המוסף"