ד"ר עפר גרוזברד, פסיכולוג קליני ומחבר הספר "סופה של מדינת ישראל?!", ייעץ בחטיבת המחקר באמ"ן טרם טבח 7 באוקטובר, ואף התריע על מחדלי המערכת, שהתבררו ביתר שאת בפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ובמסע הרצח האכזרי של מחבלי חמאס. בשיחה שקיים היום (רביעי) עם אראל סג"ל וליאת רון ב-103FM התייחס גרוזברד לאופן בו תפסנו ועודנו תופסים את מחבלי חמאס וחיזבאללה. 

"גם חיזבאללה עשה עלינו הונאה מסוימת", אמר בפתח השיחה. "יש הבדל בין שתי הזירות, אך אם נחשוב על השנה האחרונה עם חיזבאללה, מאוד פחדנו מהם. הממשלה אמרה שמוכנים לעשות או הסכם והם ייסוגו בהסכמה, או מלחמה. אבל זו הייתה הסכמה עם מי שעד אתמול רצה לחסל אותנו. חשתי השפלה עבור מדינת ישראל שאויב מתקיף אותך, לא עשית לו כלום, ואתה אומר לו בוא נעשה הסכם שהוא הפר מקודם. היה בזה משהו מאוד משפיל. כל השנים היינו מורתעים מחיזבאללה ואמרנו שהוא מורתע. 

מסע דקירות על אופנוע בלב חדרה: שישה פצועים במקום
עוד לפני שספגה מתקפת תגובה: איראן חטפה מכה אנושה

"בחלק הטקטי נכשלנו לגמרי עם חמאס", הוסיף. "לא ידענו על המנהרות והתוכניות, ובכלל לא התעסקנו איתם. לא עם חיזבאללה. עם חיזבאללה המוסד עשה עבודה טובה מבחינה טקטית. מבחינה אסטרטגית נכשלנו בשתי הזירות. אם חיזבאללה היה תוקף פה ב-7 לאוקטובר, לא היינו מדברים פה עכשיו אולי".

עוד אמר, כי "חמאס מכיר אותנו לפעמים יותר ממה שאנחנו מכירים את עצמנו. הוא מביט עלינו, אך הוא טועה. עובדה שהוא טעה בסוף. נסראללה מביט עלינו ומייעץ לגלנט וביבי, אבל בסופו של דבר ההיכרות הזו היא די שטחית. הם מביטים על חברה דמוקרטית ולא מבינים את הסכסוכים שלנו. ההפיכה המשטרית אצלנו נתפסה אצלם כחולשה מאוד גדולה. אני חושב שאני מבין איך הם חושבים. היכולת המניפולטיבית שלהם עולה על שלנו עשרות מונים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm