במהלך החודשים האחרונים, במסגרת מבצע “בלימת חירום”, משטרת המחוז הדרומי פועלת נגד משפחות הפשע והמחוללים המרכזיים של הפשיעה בנגב.

זוועה ברכבת הקלה: פקח תקף באגרופים ילד עם צרכים מיוחדים
זה יכל להיגמר גרוע יותר: זה מה שנתפס על המחבל בחדרה

פעילות ממוקדת זו מביאה לעלייה בתפיסת כלי נשק ואמצעי לחימה, לצד מעצרים של חשודים המעורבים בפשעים חמורים. רק אתמול, בפעילות יזומה בערים לקייה, ערוער ובפזורה הבדואית, תפסו השוטרים ארבעה רובים ומחסניות, ועצרו שלושה חשודים בגין החזקת אמל”ח בלתי חוקי.

האירועים האחרונים רק מדגישים את הצורך בפעילות המשטרתית המוגברת. ביום ראשון האחרון נרצחה סמ”ש שירה חיה סוסליק ז”ל בפיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נפצעו עוד תשעה אנשים, בהם שניים במצב קשה.

המחבל, אחמד אלעוקבי בן ה-29 מהפזורה הבדואית, פתח באש מחוץ לסניף מקדונלד’ס בתחנה. הפיגוע המזעזע הגביר את תחושת החרדה בקרב התושבים והדגיש את הצורך הדחוף בפעילות נגד הפשיעה והטרור בנגב.

שוחחנו עם כמה תושבים מהנגב כדי לשמוע על תחושותיהם לגבי המבצעים המשטרתיים והמצב הביטחוני. אסף עטיה, סטודנט מבאר שבע, מתאר שינוי בתחושת הביטחון בעיר בעקבות עליית פעילות המשטרה.

“בחודשים האחרונים אפשר לראות הבדל. מבצעים כמו ‘בלימת חירום’ מצליחים לתפוס יותר נשק ולהרחיק עבריינים מהשטח. זה נותן לנו תקווה, אבל עדיין יש תחושת אי-וודאות לגבי העתיד", הוא אומר. “הפעילות נותנת תחושה שמשהו סוף סוף קורה, אבל זה לא אומר שהכול נפתר".

סהר, בן 24 מהיישוב עומר, מדגיש את החשיבות של הפעילות המשטרתית המתמשכת. “אני מרגיש שינוי, במיוחד בשיחות עם אנשים בעומר ובסביבה. כששומעים כל שבוע על תפיסה נוספת של נשק, זה נותן לנו יותר ביטחון. אבל עדיין יש תחושה שהמאבק רחוק מלהסתיים", הוא מסביר. “המשטרה פועלת וזה נותן לנו תקווה, אבל אנחנו צריכים להמשיך לראות תוצאות כדי להרגיש בטוחים יותר”.

שחר מיכלובסקי, תושב מושב תאשור, מתאר את המושב כנקודת שקט, אך מזהיר כי האלימות מורגשת בכבישים. “במושב עצמו אנחנו יחסית שקטים, אבל הכבישים הפכו להיות מקור לתחושת סכנה", הוא מציין.

“הפיגוע בבאר שבע רק הדגיש את זה. אני נוסע בכבישים האלה כל יום, ואי אפשר להרגיש בטוח כשאתה שומע על ירי ופיגועים. אני רואה את התגברות הפעילות המשטרתית, וזה בהחלט מעודד, אבל אנחנו צריכים שקט אמיתי".

פז, אמא לחיילת ותושבת באר שבע, מרגישה שיפור קל אך עדיין דאגה. “אני שומעת על המבצעים ועל תפיסת נשק וזה מקל מעט על הדאגה היומיומית. זה מרגיע לדעת שהמשטרה מצליחה לפעול באופן כל כך נרחב, אבל הפחד עדיין קיים", היא משתפת. “הדאגה לילדה שלי נשארת, ואני מקווה שהפעילות הזאת תימשך ותביא לשקט אמיתי. הפיגוע האחרון רק מדגיש כמה אנחנו צריכים להרגיש מוגנים".

ע׳, תושב רהט, מספר על תחושת ביטחון מחודשת בעקבות מבצעי המשטרה, אך מזהיר שמדובר במאבק ארוך. “בתקופה האחרונה רואים יותר ויותר פעילות משטרתית בעיר. זה בהחלט עוזר להוריד את רמת הפשיעה, אבל הדרך עוד ארוכה", הוא אומר. “הפעולות האלו נחוצות מאוד, והן נותנות תקווה שאולי נצליח לראות שינוי בשטח בעתיד הקרוב".