מקורות מהימנים מדווחים הערב (רביעי), כי ראש המוסד, דדי ברנע, העביר מסר חשוב לראש ה-CIA, ביל ברנס. לפי ברנע, כל הסכם הפסקת אש עתידי עם חיזבאללה בלבנון חייב לכלול גם עסקה לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה, כך דווח ב"וואלה!". 

על פי דיווח נוסף בנושא בחדשות 12, במערכת הביטחון החליטו לשנות את האסטרטגיה, ו"להתהפך" על ארגון הטרור חיזבאללה. התכנון הוא להתנות את הפסקת האש בלבנון בהשלמת עסקת החטופים בעזה. מטרת ההצעה היא להפעיל לחץ נוסף על מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, באמצעות חיזבאללה, איראן וגורמים אזוריים נוספים. רעיון זה מדגים את המורכבות של המצב ואת הניסיונות לקשור בין הזירות השונות לטובת השגת מטרות ישראל.

גלנט לאיראן: "התקיפה תהיה קטלנית ומדויקת, הם לא יבינו מה קרה"
ישראל כ"ץ - גרפיקאי מלידה: תמונת הפוטושופ ששברה את הרשת | צפו

בזירה הדיפלומטית, ישראל וארצות הברית מציגות עמדה מאוחדת. שתי המדינות מסכימות כי בשלב הנוכחי אין לחתור להפסקת אש בעזה. במקום זאת, הן תומכות בהשלמת הפעולה הקרקעית של צה"ל נגד תשתיות חיזבאללה באזור הגבול עם ישראל. דובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר, אף הצהיר בפומבי על תמיכת ארה"ב במבצע הקרקעי הישראלי בדרום לבנון.

יואב גלנט. קרדיט: אלעד מלכה (צילום :אלעד מלכה)

מאחורי הקלעים, מתנהלים דיונים אינטנסיביים בין ישראל לארצות הברית. הדיונים מתמקדים באסטרטגיית היציאה מהמלחמה בלבנון לאחר סיום המבצע הקרקעי. במסגרת זו, נבחנות דרכים לנצל את הלחץ על חיזבאללה כדי לקדם עסקת שחרור חטופים בעזה.