בשבוע שעבר, חיל האוויר ביצע תקיפה ממוקדת בביירות שכוונה להאשם ספי א-דין, בן דודו של חסן נסראללה ומי שעל פי הדיווחים היה צפוי לרשת אותו. לאחר התקיפה החלו שמועות על כך שאסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, חוסל גם הוא באותה תקיפה. היום (חמישי), עיתון קטארי שם סוף לשמועות.

היום העיתון הקטארי, Middle East Eye, חשף כי לפי מקורותיו, קאאני חי, נחקר לאחר חיסולו של נסראללה ונמצא תחת שמירה של משמרות המהפכה. הדיווח מסביר את היעלמותו של קאאני אך מדגיש את תחושת החרדה באיראן. "איראן חוקרת פרצות אבטחה גדולות", מסרו המקורות לעיתון הקטארי. כמו כן, דווח כי לאחר שנעצר, קאאני לקה בליבו. 

כאמור, לאחר התקיפה הממוקדת בביירות, החל גל שמועות בנוגע למצבו של קאאני, סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה  כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, נמצא במצב בריאותי תקין וממשיך בעבודתו. עם זאת העובדה כי קאאני לא נכח באופן חריג בדרשה של המנהיג האיראני עלי חמינאי, העלתה חשד לגבי מצבו האמיתי. 

קאאני לא נראה בציבור מאז שצה"ל חיסל את חסן נסראללה, אירוע שהרעיד את המזרח התיכון. ומאז, משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן פתחו בחקירה במטרה להבין כיצד ישראל הצליחה לחדור להנהגה הבכירה ביותר של חיזבאללה ולזהות היכן ומתי יימצא נסראללה.

זירת חיסול נסראללה (צילום: רויטרס)
זירת חיסול נסראללה (צילום: רויטרס)

עשרה מקורות בטהראן, ביירות ובגדד, כולל בכירים שיעים ומקורות המקורבים לחיזבאללה ובמשמרות המהפכה, אמרו לעיתון הקטארי (MEE)  שאפילו קאאני, אחד הגנרלים הבכירים באיראן, וצוותו נמצאים במעצר בזמן שהחוקרים מחפשים תשובות. זאת לאחר ששהו בלבנון בזמן התקיפה בה ככל הנראה חוסל ספי א-דין.

העיתון מדווח כי כעת לא ברור היכן נמצא קאאני. שמונה מקורות אומרים שהוא נמצא בטהרן, אבל אחר אמר שהוא עדיין בביירות. מקורות לבנוניים ועיראקים תיארו את קאאני "נתון במעצר בית" ושהוא נחקר כעת על ידי אישים בפיקוח ישיר של המנהיג העליון של איראן.

מפקד בכיר איראני מסר ל-MEE כי חיסולו של איסמעיל הנייה, בטהרן ביולי, הגביר את החשד כי כוחות הביטחון של איראן נחדרו בצורה קשה. הנייה כזכור, חוסל כתוצאה מפיצוץ בבית הארחה שאובטח על ידי משמרות המהפכה במהלך ביקור בטהרן כדי להשתתף בטקס השבעתו של נשיא איראן מסעוד פז'קיאן.

"האיראנים מנסים כעת לקבוע את היקף הפרצה ומקורה. הסימנים מצביעים על כך שהמקור הוא מתוך שמרות המהפכה, אך לא ניתן לוודא בשלב זה", אמר המפקד. "כל מה שניתן לומר כעת הוא שהפריצה גדולה מאוד וההפסדים שהיא גרמה גדולים בהרבה ממה שמישהו יכול היה לצפות".