בתקיפה אווירית שבוצעה הערב (חמישי) בביירות, חוסל וופיק ספא, שנחשב לשר הביטחון של ארגון הטרור חיזבאללה, כך על פי דיווח בתקשורת הערבית. כמו כן, דווח כי הוא גיסו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שחוסל, ושימש כאיש המשא ומתן שלו. עם זאת, בארגון הטרור הלבנוני טענו כי הוא ניצל מניסיון החיסול. 

תפקידו הרשמי של ספא הוא ראש הוועדה הביטחונית של חיזבאללה והוא האחראי בחיזבאללה על הקשר מול מנגנוני הביטחון בלבנון, מול מערכת המשפט בלבנון וכן אחראי על כל תחומי המשא ומתן בארגון. בשנת 2006, עם חטיפתם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב צבר ספא את כוחו כשניהל את המשא ומתן על חילופי השבויים מול ישראל.  

חיילי צה"ל גילו בלבנון: תרחיש הבלהות של ישראל כבר היה מוכן 

הלבנונים זועמים על חיזבאללה: "לא מעניינים אותנו נאומים מצ'וקמקים ממקומות מסתור"

התקיפה בביירות בה חוסל ופיק ספא (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בביירות בה חוסל ופיק ספא (צילום: רשתות ערביות)

חיסול זה מצטרף לשורה של חיסולים ממוקדים בביירות, האחרון שבניהם ניסיון החיסול של השאם ספי א-דין, מחליפו של מנהיג חיזבאללה לשעבר, חסן נסראללה. לפי שעה אין אישור רשמי מצה"ל לחיסולו. עם זאת נתניהו הצהיר במסר ששיגר לאזרחי לבנון: "חיסלנו את היורש של נסראללה ואת היורש של היורש". 

כזכור, דובר צה"ל הודיע כי חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, חוסל בתקיפה ישראלית בדאחייה בביירות. יחד איתו חיסל חיל האוויר גם את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. כמה שמסתמן כגריעה משמעותית של יכולות הארגון.