לאור התמרון הקרקעי המתמשך בלבנון והאזעקות הבלתי פוסקות בגזרה הצפונית, יוסי אמרוסי, בכיר לשעבר בשב"כ, שוחח עם "מעריב על המצב הביטחוני המאתגר ועל האויבים, בנוסף לחמאס וחיזבאללה, שכדאי לנו להיזהר מהם.

יסייע בניתוח מחדל 7 באוקטובר: דו"ח חדש סוקר את החמ"לים הקדמיים בעוטף
מסמך מסווג חושף: מה היה היקף הביקוש לציוד צבאי בתחילת המלחמה?

״מטרת מלחמת חרבות הברזל צריכה להשתנות והיא רק אחת. שנה שמדינת ישראל נלחמת באכזרים שבאויביה. המלחמה קשה כואבת במהלכה שילמנו ועדיין משלמים מחירים כבדים בנפש וברכוש. חבלי ארץ נטושים, אזרחים עקורים מבתיהם, אזרחים וחיילים חטופים. מדינה שחיה תחת מטחי רקטות וריצות לממ"דים, מדינה בשגרת מלחמה".

"למרות זאת, אנחנו מנצחים. כוחו הצבאי של החמאס הוכרע, שלטונו יוכרע גם כן בעתיד הקרוב. חיזבאללה ספגה וסופגת מכות קשות, בפיקוד, בתשתיות ובהנהגה. מתחננת להפסקת אש".

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

"לאור התמונה שאני מזהה עכשיו, אני סבור שאין להסתפק במטרות המלחמה שהוגדרו בתחילת המלחמה, אלא יש להגדיר מטרת מלחמה חדשה, אחת, והיא הפלת המשטר האיראני הדתי הקיצוני הנאצי שהוא ראש התמנון, והוא המממן ומפעיל את כל ארגוני הטרור הנלחמים בנו כעת, והקמת ממשלה ליברלית חילונית במקומו. באם נעשה זאת, ברור לכם שארגוני הטרור הסובבים אותנו יחלשו משמעותית. ללא האמל"ח והמימון שאירן מספקת, אין להם חיים".

והשאלה הנשאלת היא איך?
"ובכן, ישראל תוביל את המהלך. המהלך לסדר עולמי חדש. לא בגלל שאנחנו גיבורים גדולים, אלא בגלל שאנחנו היחידים שמאוימים פיזית מהשלטון האיראני שכל מטרתו היא השגת גרעין להשמדת ישראל". 

"לכן אנו נוביל, אולם אנחנו חייבים לצרף אלינו את העולם המערבי, ובראש ובראשונה את ארצות הברית ומדינות ערב המתונות. זו צריכה להיות משימת חייו של ראש הממשלה".

הרי איראן, חמאס, האחים המוסלמים הם אויבי המערב ואויבי הסונים המתונים כפי שהם אויבי ישראל. 
"תארו לכם לילה אחד בו יוצאים מאות מטוסים מישראל ונושאות מטוסים אמריקאיות ופוגעים באלפי מטרות איראניות. גרעין, אישים, משאבים, מתקנים, בסיסים. כל נקודה ונקודה שמהווה רוע טהור ומרכז טרור".

"שלטונות אירן לא יתאוששו ממכה כזו וזה יאפשר לעם האיראני החילוני לתפוס את השלטון כפי שחומייני תפס בשנות ה-70 ויאפשר גם ללבנון אולי לחזור ולהיות "הפריז של המזרח התיכון".

יהיו שיגידו, עצור, הגזמת, המטרה  יומרנית מידי, בלתי מושגת, מסוכנת, עלולה לגרום למלחמת עולם. 
"אולי, אבל אני סבור שהסיכוי נמוך". 

בואו ננתח מי יכול להתנגד למהלך העוצמתי הזה?
"רוסיה? הרי היא שקועה עד צוואר במלחמה מול אוקראינה ולא מצליחה לנצח, מה גם שפגיעה בנפט האיראני תאפשר לרוסים למכור מיליוני חביות נפט יותר ממה שהיא מוכרת היום".

התורכים? – הרי הם חברים בנאט"ו, האם יש סיכוי שיפעלו נגד ארה"ב?
"הסינים, גם הם ירוויחו כלכלית ולא נראה שיש להם אינטרס מיוחד להיכנס למלחמה למען האיראנים. אין כמו הסינים שדואגים אך ורק לאינטרסים הסינים".

צפון קוריאה? – למה? מה האינטרסים שלה להילחם? ולמען מי?
"לכן חברים, אני סבור שאם זאת תוגדר כמטרת המלחמה ונפעל להשיגה בדרך שתיארתי תוך מוכנות להמשיך ולהתמודד עם שגרת מלחמה עוד שנה. נשיג שקט לדורות, שלום לדורות ונחיה בעולם טוב יותר. אם לא אנחנו, אז נכדנו״.