המנהיג העליון של איראן, הטרוריסט עלי חמינאי, החליט למנות את רזא פלחזאדה, קצין איראני בכיר, ל"ממונה" על ארגון הטרור חיזבאללה, כך על פי דיווח בכווית. עיקר אחריותו צפויה ניהול המלחמה מול ישראל, כמו גם ניסיונות העברת אספקת הנשק לארגון הטרור חיזבאללה.

על פי הדיווח, המינוי צפוי להיות תקף עד למינוי של מזכ"ל קבוע לארגון. זאת, כשבאיראן קיים חשש כבד כי כל אחד שיתמנה לתפקיד זה בתקופה הקרובה, יחוסל ע"י ישראל. 

נתניהו הודיע כי ידונו בהריסת בתי מחבלים ערבים ישראלים - והאזהרה של השב"כ
אסון בצפון: עובד זר נרצח ופצוע נוסף מירי נ"ט לעבר הגליל העליון

כזכור, על פי ההערכות, ספי א־דין, מחליפו המיועד של נסראללה ובן דודו, חוסל לפני כשבוע בתקיפה ישראלית בביירות. לפני מספר ימים, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל חיסלה את היורש של נסראללה, כמו גם את "היורש של היורש". 

תקיפה בביירות (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, חיזבאללה נערך למלחמת התשה ממושכת בדרום לבנון, לאחר שישראל חיסלה את צמרת הנהגתו, כך עולה מדיווחים של מקורות המקורבים לארגון בסוכנות הידיעות רויטרס. מפקדה צבאית חדשה מנהלת כעת את ירי הרקטות והלחימה הקרקעית של הארגון.

הארגון הלבנוני ספג מכות קשות בשלושת השבועות האחרונים, כאשר המכה הקשה ביותר הייתה חיסולו של מנהיג הארגון, חסן נסראללה, ב-27 בספטמבר. לפי הדיווחים, נסראללה חוסל יחד עם מנהיגים בכירים נוספים של חיזבאללה ומפקד איראני, כאשר ישראל איתרה והפציצה את הבונקר התת-קרקעי שלו מתחת לביירות. 

למרות המכה הקשה, חיזבאללה הצליח להקים "חדר מבצעים" חדש תוך 72 שעות מחיסול נסראללה. על פי המקורות, המפקדה החדשה ממשיכה לתפקד למרות התקפות ישראליות נוספות, מה שמאפשר ללוחמים בדרום לבנון לירות רקטות ולהילחם על פי פקודות מרכזיות.  מומחים מעריכים כי למרות הפגיעה הקשה, חיזבאללה עדיין מסוגל לגרום נזק משמעותי לכוחות ישראל ולהמשיך בירי רקטות לעבר ישראל.

מפקד שטח של חיזבאללה, בראיון נדיר לתקשורת בינלאומית, תיאר את הפיקוד החדש כ"מעגל צר" אשר בקשר ישיר עם השטח. הוא ציין כי ללוחמים יש גמישות לבצע פקודות "בהתאם ליכולות החזית". המפקד הוסיף כי הפיקוד החדש פועל בסודיות מוחלטת, אך לא מסר פרטים נוספים על מבנהו או דרכי התקשורת שלו.

על אף הפגיעות הקשות, לחיזבאללה עדיין נותר מלאי נשק משמעותי, כולל טילים מדויקים חזקים שטרם השתמש בהם. מקור נוסף המכיר את פעילות חיזבאללה ציין כי רשת הטלפונים הקווית הייעודית של הארגון "חיונית" לתקשורת הנוכחית. חיזבאללה מחזיק ברשת מנהרות נרחבת בדרום לבנון, כפי שמאשרים הן הארגון והן ישראל.