מלחמת חרבות ברזל: יו"ר "הביטחוניסטים" תא"ל (במיל') אמיר אביבי, שוחח עם 'מעריב' והתייחס למתקפה הצפויה על איראן מצד ישראל. ״בעוד ישראלים רבים שואלים את עצמם מדוע לא הייתה התגובה באיראן, חשוב להבין, השאלה פה היא לא התגובה הנקודתית שישראל תעשה כתוצאה מהתקיפה האיראנית".

"אנחנו נכנסים לשלב של מערכה מול איראן, סביר להניח שזו לא הולכת להיות מערכה של תקיפה אחת ולא שתיים, זאת הולכת להיות מערכה של חודשים ואולי יותר, שמטרתה בסופו של דבר הכרעת סוגיית הגרעין האיראני והאיום האיראני, מול ישראל והאזור", המשיך.

הפרוטוקולים נחשפים: כך ניסה חמאס לשכנע את איראן להשתתף בטבח
החרדה האיראנית: ברחבי העולם תוהים איך התקיפה הישראלית עומדת להראות

"מדובר במערכה שישראל צריכה לשאוף לרתום אליה את ארצות הברית, ובהקשר הזה הבחירות הקרבות יהיו משמעותיות מאוד בהבנה מה תהיה המדיניות של ארצות הברית במזרח התיכון והנכונות להפעיל כוח צבאי", הוסיף.

חמינאי משתתף בפגישה בטהרן (צילום: רויטרס)
חמינאי משתתף בפגישה בטהרן (צילום: רויטרס)

ישראל ערוכה להתמודד מול האיום האיראני, מתוך הבנה שחמאס בחיזבאללה נמצאים בשלבי הכרעה מתקדמים ככוחות צבאיים, והאיום הזה בגדול הוסר באופן משמעותי.

כעת תשומת הלב של מערכת הביטחון יותר ויותר מופנית לכיוון המערכה מול איראן, ובאותה עת חשוב מאוד לשים לב למערכה נוספת שיכולה להתפרץ היא המערכה הפנימית, המערכה על ארץ ישראל שבה משולבים חלקים מערביה ישראל פלסטינים ביוש שומר חומות מספר שתיים או בסדר גודל אחר, זה איום משמעותי שגם אליו צריך לתת את הדעת.

בהקשר של מטרות שישראל יכולה לבחור באיראן בתגובה הראשונית שלה ,יש מספר סוגים של מטרות, הנהגה, מטרות צבאיות, המטרות של תוכנית הגרעין ומטרות אזרחיות כגון בתי הזיקוק של הנפט או אתרי נפט.

חגיגות לאחר המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)
חגיגות לאחר המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)

ישראל צריכה לבחור איזה מטרה היא תוקפת או שילוב של מטרות, ובכל מקרה להסתכל על זה כתהליך מתמשך. אנחנו רק בתחילתה של מערכה".

האיראנים נוהרים לתחנות הדלק מחשש לתקיפה ישראלית (צילום :רשתות ערביות)