מדינת ישראל עתידה לקבל מארצות הברית סוללות Thaad ליירוט טילים בליסטיים, אותן יפעילו חיילים אמריקאים בשטח ישראל, כך פורסם אמש ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 12. מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ התייחס לדברים הבוקר (ראשון) בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM

"זה חלק מהמחויבות האמריקאית, חלק מברית הגנה, היא לא קשורה לממשל כזה או אחר", אמר חיימוביץ בפתח השיחה. "בדרך שבה האמריקאים עובדים, נשיא ארצות הברית הוא המפקד העליון של הצבא. מדינת ישראל היא מדינה עצמאית, יודעת להתמודד היטב עם האיומים, ולא מיד באינסטינקט מותנה אתה נותן הגעה של כוח זר לפה. אני חושב שהגענו למצב שיש פה מציאות הרבה יותר מורכבת, בטח אם חילופי המהלומות עם איראן יהפכו למשהו יותר קבוע ומשמעותי, ותוספת של כוח כזה היא בהחלט נדרשת. במציאות שלנו אתה לא צריך עוד שכבות, אתה צריך להוסיף עוד מרכיבי אש".

אנחנו הולכים ושוקעים בבוץ העזתי - וגם בלבנון לא ברור מהי התוכנית | אבי אשכנזי
מגדלי עזריאלי היו קורסים: מתקפת הענק שחמאס תכנן על תל אביב נחשפת

לדברי חיימוביץ, "סוללת Thaad כזאת מקבילה למערכות החץ שיש לנו. להבנתי זה עוד לא אושר פורמלית על ידי הצד האמריקאי. אני מעריך שזה יהיה בימים הקרובים. בסוף סוללה כזאת שמגיעה עם עשרות טילים זה מכפיל אש משמעותי, זה מעביר מסר לאזור וגם לנו שיש פה עוד מרכיב נוסף שהוא חלק מכל שכבת ההגנה".

יירוט מטרה חשודה מול נהריה (צילום :דובר צה"ל)

"ראינו בשבוע שעבר טיל מתימן, כטב"מים מעיראק, רקטות מעזה, טילים וכטב"מים מלבנון ובכל הדבר הזה צריך להיות דרוך ומוכן", ציין. "אין 100 אחוז. מיירטים את הכטב"מים גם מהקרקע וגם מהאוויר. לצערי במיעוטם של המקרים אנחנו כושלים במשימה הזו. כמדינה שכבר סופגת מעל 26 אלף רקטות בשנה הזו, הכטב"ם הזה הוא לא שווה ערך אפילו לרקטה עתירת משקל שנוחתת בגוש דן או בשרון".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm