שנה חלפה מבוקר השבת השחורה ב־7 באוקטובר, וכעת ניצבת מדינת ישראל מול לא מעט זירות בו זמנית, לרבות מול חמאס, חיזבאללה, עיראק, תימן, ובראשן איראן. אלוף (מיל') גרשון כהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, התייחס להתנהלות מול שלל הגזרות.

בפתח הראיון אמר: "ההישגים חשובים, ועדיין כל ההישגים האלה לא פותחים לנו את האופק למקום שבו אנחנו רואים את סיום המלחמה. הקושי בלסיים את המלחמה בצורה מכובדת, לא בכניעה, אנחנו נלחמים מול אויבים שלמדו את ההפסד הגדול של איראן דאז מול עיראק. המטרה שלהם היא להמשיך לכרסם בסדר היום עם השאיפה שלנו ליציבות, ואת זה קל מאוד לעשות".

חשבון נפש לאומי: מה דורשים תושבי שדרות אחרי המחדל? | פלד ארבלי
לבנון בהלם: זו לא ביירות, זה השוק המרכזי של מעוז חיזבאללה | צפו

"אנחנו לעומת זאת רוצים משהו שיש בו יציבות", המשיך. "אחרי קריסת בריה"מ נשארה ארה"ב מעצמה בודדת, והייתה אז במלוא כוחה המעצמתי. על הסדר הזה הנחנו את אוסלו".

"אמריקה נחלשה גם באפגניסטן, גם בעיראק, ואת החולשה הזו מנצלים האויבים ולכן על המציאות של אי סדר עולמי, קשה מאוד להגיע כאן לסידור ממשי, שאפשר באמת לומר שמשהו יסתיים ואפשר לחזור לחיים רגועים יותר. אנחנו צריכים להבין אותם כאן להבנה שאין מה לעשות, הישראלים לא מבודדים מארה"ב, שהישראלים הצליחו לתת להם מהלומות לא פשוטות ברצף וחשפו את תוכנית צפון רדואן", הוסיף.

תיעוד מפעילות כוחות חטיבת ׳הזקן׳ (8) וכוחות יחידת הלוט״ר. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון אמר: "צריך להראות את כוח המאבק הישראלי, והם כבר מדברים על זה שהאמינו שמדינת ישראל לא מוכנה למלחמה מתמשכת והיא בכל זאת עומדת בה, הם ציפו שהאחווה הישראלית תקרוס, התגלו פה כוחות שזה פשוט מרומם נפש".