דובר צה"ל אישר כי בעקבות פגיעה של כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה ששוגר מלבנון בבא"ח גולני אמש (ראשון), ארבעה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחותיהם ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם. באירוע נפצעו 51 חיילים נוספים, בהם תשעה באורח בינוני והיתר קל. הפגיעה קרתה בזמן שעשרות חיילים סעדו בחדר האוכל של הבסיס.

דובר צה"ל מתייחס לאירוע פגיעת כטב"מ בבסיס צבאי (צילום :דובר צה"ל)

דובר צה"ל התייחס לאירוע הטרגי ומסר: "אני נמצא פה בבסיס צבאי במרכז הארץ, סמוך לבנימינה. סמוך לשעה 19:00 כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה חודר מלבנון ופוגע פה בבסיס הזה. תוצאות קשות, יש נפגעים. בשלב שאנחנו נמצאים בו עכשיו יש שליטה מבצעית מלאה על האירוע. כל הנפגעים פונו לבתי החולים. אנחנו עכשיו עסוקים בליצור קשר עם משפחותיהם. כל החיילים בבסיס הונחו להתקשר הביתה ולעדכן את משפחותיהם שהם בסדר. אנחנו מנהלים את האירוע, אנחנו נלמד ונתחקר את האירוע כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע פה בבסיס. איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הוא איום שאנחנו מתמודדים איתו מתחילת המלחמה. אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר, אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד, נשתפר. התפקיד שלנו הוא להגן טוב יותר על חיילנו ועל אזרחי מדינת ישראל".

מתחקיר ראשוני עולה כי שני כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) זוהו חודרים לשטח ישראל דרך הים מכיוון צפון. אחד מהם יורט בהצלחה על ידי חיל הים. הכטב"מ השני אותר על ידי חיל האוויר, ומטוסי קרב נשלחו לרדוף אחריו. אולם, מסיבה שעדיין אינה ברורה, הכטב"מ נעלם ממערכות האיתור של המטוסים. מאוחר יותר התברר כי הוא התרסק ללא שניתנה התרעה מוקדמת על נפילתו.

עד ראייה לפיצוץ הכטב"ם סיפר: "ראינו את הנפילה וכלל לא נשמעה אזעקה לפני. איך זה הגיוני שעשה את כל הדרך מלבנון עד לכאן ולא נשמעה התרעה? נבהלנו וישר חיפשנו מקום מסתור".

"זה נפל עלינו משום מקום, לא היתה אפשרות לברוח. היה פיצוץ אחד, בלי אזעקה ואחר כך נשמעו שלוש התרעות על כוננות ספיגה. היינו המון, אני אפילו לא יכול לספור כמה היינו. זה נפל עלינו משום מקום. לא הייתה אפשרות לברוח. המון נפגעו. אני לא יכול לתאר במילים את מה שקרה מרוב שזה טרגי", כך אמר אחד הפצועים באירוע בראיון לאתר "וואלה".

נפגע אחר בתקרית סיפר ל"וואלה": "שמענו פיצוץ אדיר, כל המקום זז, הבנו מהר שזו נפילה של טיל או כטב"ם. אנשים התחילו לצעוק מכאבים, המקום היה מלא דם. הפחד היה מנפילה נוספת, אבל היה חשוב יותר לחלץ את הפצועים - וזה מה שעשינו".