ברקע חידוש התמרון ובצל הקריאות של דובר צה"ל בערבית לפינוי צפון רצועת עזה, ד״ר סא״ל במיל׳ עומר צנעני, מנהל היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון ומכון מיתווים, שוחח עם "מעריב" ואמר: "לימין המשיחי זו באמת תקופה של נס".

בפתח דבריו אמר צנעני: "המלחמה בעזה, שהחלה כתוצאה מזוועות שבעה באוקטובר בעוטף, משמשת את הימין המשיחי כמקפצה למימוש חזון סיפוח רצועת עזה, ואנחנו כבר תיכף שם, ממש כפסע".

‏צנעני תקף את נתניהו: "לעומת מי שאומר זאת בגלוי, נתניהו כהרגלו בוחר במניפולציה. הוא מסכל לאורך המלחמה כל אלטרנטיבה מדינית שתאפשר לסיימה, ואז הוא מסביר שאין ברירה אחרת: הכיבוש המחודש של צפון הרצועה, תנופת הבנייה בציר נצרים, דחיפה לקבלת 'תוכנית האלופים', ההתעקשות על נצרים ועל פילדלפי במגעים לעסקת חטופים, והניסיון האחרון לכפות על צה"ל את האחריות הישירה על העברת סיוע הומניטרי לעזתים במקום הסיוע הבינלאומי - כל אלו מעידים על כך שבמחטף, ובניגוד לעמדת מערכת הביטחון ולאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל, נתניהו מקבע את המלחמה ואת כיבוש הרצועה לטווח ארוך".

בהמשך הדגיש: "‏עבור כל מי שבניין נצרים על חורבות נוסיראת לא בראש מעייניו, להלן רשימה חלקית של המשמעויות: ‏החטופים יאבדו לנצח בעזה. חיילי צה"ל ימשיכו לשלם בחייהם על החיכוך המתמיד עם לוחמת הגרילה החמאסית. 4 אוגדות יוסטו ממשימותיהן וייגרעו מהמוכנות למלחמה אזורית. החזקת המשטר הצבאי בעזה לבדה תעלה כ-20 מיליארד ש"ח בשנה. תחול פגיעה אנושה ביחסי החוץ של ישראל, הסכמי השלום עם ירדן ומצרים יקרסו, והיחסים המיוחדים עם ארה"ב יעורערו עוד יותר. הסנקציות הבינלאומיות יוחמרו ויכללו גם אמברגו נשק על ישראל. חשוב מכל: ישראל תפספס את ההזדמנות החד פעמית לכונן קואליציה אזורית נגד הציר האיראני, שיכולה לשנות מן היסוד את המציאות באזור".

בסיום אמר: "‏מדינת ישראל מוסבת אט אט למכונה לתחזוק המלחמה והכיבוש, בשם חלומות על ביאת המשיח. מול המניפולציה האסונית של ביבי צריכה להיות לנו רק תשובה אחת: דווקא יש ברירה. כזו המתבססת על הסדר אזורי יציב, על שותפויות בינלאומיות ואזוריות, על קידום שלטון פלסטיני".