חיזבאללה הוציא ביום שישי האחרון הודעה לפיה הוא מזהיר שיפגע גם באזרחים שיהיו בסמוך למטרות צבאיות. בהודעה שפורסמה כתבו בארגון הטרור, כי "האויב לקח בתים בצפון כמרכזי איסוף לקצינים ולחיילים", וכי חיפה, טבריה ומקומות ובסיסים אחרים הם כעת מטרות של ארגון הטרור. עוד הזהירו את אזרחי ישראל מלהימצא "בקרבת התכנסויות צבאיות" במטרה "לשמור על חייהם".

מדובר בעליית מדרגה, שכן עד כה חיזבאללה לא אמר באופן גלוי שגם אזרחים מהווים מטרות מבחינתו. מאז השבעה באוקטובר, כ-30 אזרחים נהרגו מאש חיזבאללה.

כיום, כ-40 בני אדם נפגעו כתוצאה מפגיעה של כלי טיס בלתי מאויש הערב באזור בנימינה, בדרגות פציעה שונות. מנכ"ל מד"א מדווח על שלושה במצב אנוש. קודם לכן, אזעקות הופעלו בשורה של ערים בגליל המערבי, בניהם גם נהריה ועכו, בשל שיגור כטבמ"ים ורקטות משטח לבנון. במקביל, אזעקות נשמעו גם בתלמי אלעזר הסמוכה לחדרה. כטב"ם אחד יורט אך עם זאת, לא נשמעה התרעה באזור בנימינה - בו פגע הכטב"ם.

עד ראייה לפיצוץ הכטב"ם סיפר: "ראינו את הנפילה וכלל לא נשמעה אזעקה לפני. איך זה הגיוני שעשה את כל הדרך מלבנון עד לכאן ולא נשמעה התרעה? נבהלנו וישר חיפשנו מקום מסתור".

לפני כיומיים, ביום כיפור, שני כטב"מים הצליחו לחדור מלבנון ועשו את דרכם לעבר יישובי לב הארץ, אחד מהם יורט במרחב הרצליה, והשני התרסק בבית אבות בעיר וגרם נזק למבנה.

תפסו תאד - ארה"ב בדרך

לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", פחות ממאה חיילים יגיעו יחד עם פריסת מערכת ת'אד, שנועד להפיל טילים בליסטיים, במטרה להגן על ישראל מפני מתקפה איראנית. לא ידוע מתי תבוצע הפריסה של המערכת.

מערכת THAAD היא מערכת אמריקאית מתקדמת ליירוט טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני. היא פועלת בשיטת "פגע והשמד" ללא ראש נפץ, אלא מסתמכת על אנרגיה קינטית הנוצרת מההתנגשות עם הטיל המאיים. המכ"ם של המערכת מסוגל לגלות ולעקוב אחר טילים ומטוסים במרחק של מעל 2,000 ק"מ, ומאפשר יירוט טילים בטווח של עד 200 ק"מ ובגובה של עד 150 ק"מ.

פריסת מערכת THAAD בישראל מהווה חלק ממהלך רחב יותר של ארצות הברית לחיזוק ההגנה על בעלת בריתה במזרח התיכון. לאחרונה, ארצות הברית חתמה על עסקאות נשק בשווי מיליארדי דולרים עם ישראל ומתכננת לשדרג מבנים צבאיים בישראל, כולל בסיס בדרום הארץ ותשתיות תעופה. צעדים אלה משקפים את המתיחות הגוברת באזור, במיוחד מול איראן, ואת מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל