שמועות כוזבות על מותו של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התפשטו במהירות ברשתות הערביות בעקבות אסון הכטב"ם שפגע אתמול (ראשון) בבסיס בא"ח גולני. תוצאות התקיפה היו קשות עם ארבעה הרוגים ועשרות פצועים, אך הדיווחים על מות הרמטכ"ל הם שקריים לחלוטין.

הדיווחים המזויפים על הלוי החלו להתפשט במהירות לאחר האירוע. הביטוי "דיווחי התנקשות בהלוי" הפך לטרנד בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר) זמן קצר לאחר התקרית, כאשר חשבונות בעלי מספר עוקבים רב החלו לשתף את התיאוריות שלהם לגבי מותו של הלוי.

אנסטסיה מריה לופיס, דמות מאומתת ברשתות החברתיות עם למעלה ממיליון עוקבים, פרסמה כי מותו של הלוי אושר. "דיווחים ראשוניים מאשרים את ההתנקשות בראש המטה הכללי של צה"ל, הרצי הלוי", כתבה לופיס ושיתפה תמונה של הרמטכ"ל.

בעקבות הטרנד, ג'קסון הינקל פרסם ב-X כי הלוי חוסל, על פי דיווחים לא מאומתים. הינקל הוסיף כי ההתנקשות בוצעה באמצעות "רחפני סיבים אופטיים מתקדמים". לחשבון של הינקל ב-X יש כיום למעלה משני מיליון עוקבים, והוא ידוע בדעותיו האנטי-ישראליות שפורסמו לאורך המלחמה.

בנוסף, החשבון המאומת SilencedSirs פרסם תמונה של גרפיקה מזויפת שהציגה את המפקדים הבכירים של צה"ל והממשלה עם X אדום גדול על פניו של הלוי, מתחת למילה "חוסל".

יתרה מזאת, החוקר והעיתונאי סולימאן אחמד, בעל למעלה מחצי מיליון עוקבים, שיתף גם הוא את החדשות המזויפות על מותו של הלוי, תוך ציון "דיווחים לא מאומתים" כמקור.