סמל יוסף הייב הוא החלל ה-18 לשבט אל-הייב, ובן היישוב הבדואי טובא זנגריה. הייב השתייך גם למשפחתו של ראש המועצה, חוסיין הייב, שסיפר: "יוסף היה חייל אמיץ, בן צדיק, דוגמה לנאמנות ולנתינה. אנו מבקשים מהאל שיעניק למשפחתו סבלנות ונחמה בתקופה קשה זו. אנו מאמינים שאלוהים בוחר בנשמות טהורות כדי לקחת אותן לגנים של אושר".

סבו של הייב, רס"ב נאיף הייב, שירת במשך 17 שנים בצה"ל כגשש, ונפל באוקטובר 1991. בעת נסיעה מבצעית בגזרה המזרחית של רצועת הביטחון בדרום לבנון, עלה רכבו על מטען צד ובהתפוצצות נפגע נאיף ונהרג.

עו״ד ויסאם עומר, לשעבר ראש מועצת טובא זנגריה וחבר של המשפחה סיפר ל-״מעריב״: ״מדובר במשפחה ובבחור שהוא מלח הארץ, יוסף היה ילד מקסים שרק עכשיו סיים את הלימודים שלו ורצה לתת ולתרום למען המדינה״, אמר והוסיף כי ״המשפחה שכולה עוד לפני השכול הנוכחי. סבו של יוסף נהרג גם בחודש אוקטובר למרבה האירוניה - בהגנה על המדינה. המשפחה כרגע במצב נפשי לא פשוט, נקווה שהם יצליחו לשרוד את השכול השני בבית״, תיאר.

״השבט אליו יוסף משתייך, שבט אל הייב, קשר את גורלו בגורל המדינה בברית חיים עוד לפני קום המדינה, והגן על גבולותיה המזרחיים מכיוון סוריה כדי לשמור על המדינה. רבים מצעירי הכפר משרתים כיום בצה״ל כמילואימניקים וכחיילים סדירים. בשמי ובשם כל תושבי טובא זנגריה, אנו שולחים את תנחומינו למשפחות החללים ומקווים שכל החטופים יחזרו לבתיהם במהרה״.