אל"מ במיל' קובי מרום שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ונטעלי שם טוב ברדיו 103fm על הלחימה בגזרה הצפונית ועל מצבו של חיזבאללה בנקודה הנוכחית בלחימה. הוא מסביר למה צריכה לשאוף ישראל בסיום המערכה ומדוע כדאי לא להקל ראש בחיזבאללה, למרות המכות הקשות שספג. 

בפתח דבריו אמר: "חיזבאללה, אחרי המכה הקשה שהוא ספג בחודש האחרון, אומר במפורש שהוא רוצה הפסקת אש, כולל הפטרונים שלו מטהרן. הוא לא חשב שהוא יגיע לפגיעה כזאת, ויש לו חשש אמיתי שהוא הולך לאבד את האחיזה שלו כגורם כוח בלבנון. ארצות הברית, סעודיה וצרפת, דרך סיוע הומניטרי וניסיונות לבחור נשיא שהוא לא בובה של חיזבאללה. מנגד אנחנו רואים מתקפה של האיראנים שלא לאבד את המאחז. כמה זה יצליח? נראה, אבל יש הזדמנות דרך ההישגים של צה"ל לפגוע במעמדו, ולהחליש אותו בתוך הזירה הפנימית".

צה''ל עם המשגרים של חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)
מרום הדגיש: "אין לחיזבאללה הנהגה גם ברגע זה, אבל זה ארגון רציני שהתכונן למערכה הזאת. האוגדות שלו מתפקדות בצורה מניחה את הדעת. הירי האסטרטגי הוא סרט אחר: יש פה ירי ספורדי. הוא לא מצביע על התאוששות מלאה, ואלה ימים שישראל צריכה לנצל". 



בתוך כך התייחס מרום לאסון בכטב"ם בבא"ח גולני ואמר: "האירוע הקשה בבא"ח גולני צריך לתת לנו שיעור בצניעות. יש לו עשרות אלפי לוחמים, ויכולות מרובות במגוון של תחומים. ראינו אירוע מתוחכם שנועד לאתגר אותנו. עם זאת העובדה שאין לו הנהגה היא קריטית. 1.3 מיליון פליטים שיעים מייצרים מציאות קשה בזירה הפנים לבנונית, ולכן אסור לישראל להפסיק את האש. המשא ומתן שמתנהל בימים אלה תחת אש, והמשך הפגיעה של ישראל בהם, היא מנוף שאנחנו מסוגלים לייצר כדי שתושבי הצפון יחזרו הביתה". 
אמצעי לחימה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
אמצעי לחימה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)


ביחס לרשת המנהרות שחושף צה"ל בדרום לבנון אמר מרום: "צה"ל מגלה את המערכת העצומה שחיזבאללה בנה מאות מטרים מבתינו. זה מראה את המחיר של המדיניות המופקרת של הכלה והבלגה, ושל 'שקט יוביל לשקט'. לאן ישראל צריכה ללכת? הפגיעה הקשה בחיזבאללה יכולה ליצור מציאות אחרת לחלוטין".

כוחות צה''ל במנהרה שאורכה כ-800 מטרים בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל במנהרה שאורכה כ-800 מטרים בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)

ביחס לתמונת העתיד בגזרה הצפונית אמר: "אל מול מטרת המלחמה שהקבינט הגדיר, אפשר לייצר רצועת ביטחון מפורזת. לרצועת הביטחון לא יחזרו לוחמים שחלקם היא לוחמי רדואן. יש ויכוח האם נותנים לכולם לחזור, והכי חשוב, מדיניות אגרסיבית מול התעצמות כאשר מנגנון האכיפה יהיה צה"ל. חופש פעולה של ישראל אל מול הפרות".

בסיום דבריו אמר מרום: "יש מגבלות אמריקניות על תקיפה בביירות, ועל המהלך הקרקעי המוגבל של צה"ל. זה חמור, כי אלה מרכזי הכובד של חיזבאללה. הפעולה של צה"ל מוגבלת מדי. זה קורה כשהשיח בין המנהיגים הוא כל כך בעייתי, ביידן ונתניהו מדברים רק פעם בחוד וחצי, ואי אפשר להגיע להבנות גם בסוגיות של מחלוקת. ישראל היתה צריכה להתעקש על מרכזי הכובד שלהם".


סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103