שוטר נרצח היום (שלישי) בפיגוע ירי בכביש 4 סמוך ליבנה וארבעה נפצעו באורח בינוני וקל. המחבל, ככל הנראה תושב שכונת ג'באליה שבעזה, נוטרל בזירה ומותו נקבע במקום.

השוטר שנפל בפיגוע היה חבר ביחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרה. במהלך משמרתו הרגילה, בעודו בניידת, נקלע לאירוע הטרגי ונתקל במחבל, כך נודע ל"מעריב". עוד נודע כי משפחת השוטר לא ידעה בתחילה על גורלו. כשלא הצליחו ליצור עמו קשר, ובידיעה שהוא מוצב באזור מחלף יבנה, ניסו בני המשפחה להתקשר אליו בכל דרך אפשרית. אחיו אף פנה לאיש קשר קרוב בניסיון לברר את סיבת אי-זמינותו של השוטר.

לבסוף, משטרת ישראל מסרה למשפחה את ההודעה הקשה. ראוי לציין כי השוטר השלים לימודי משפטים, אך בחר להמשיך את שירותו במשטרה.

נטרול המחבל במחלף יבנה, צומת ניר גלים (צילום :שימוש לפי סעיף 27 א')

על פי דיווחי מד"א, גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. גבר נוסף, בן 42, נפצע באורח בינוני מזכוכיות רכבו שהתנפצו בעקבות הירי. הוא המשיך בנסיעה לצומת ניר גלים, שם קיבל טיפול רפואי. שלושה אנשים נוספים נפצעו באורח קל, ביניהם רופא שניסה להגיש סיוע ונפגע מרכב.

חובש מד"א שלא היה בתפקיד נקלע לזירה וחיסל את המחבל. הוא תיאר: "הגעתי ברכבי הפרטי, לא ידעתי שמתרחש פיגוע. ראיתי אדם בשולי הכביש. כשהאטתי, הוא פתח לעברי באש. התכופפתי, וכשהמחבל עצר לרגע, ניצלתי את ההזדמנות לבצע ירי ולנטרל אותו".

מי שניטרל את המחבל בפיגוע בכביש 4 (צילום: צילום מסך)
מי שניטרל את המחבל בפיגוע בכביש 4 (צילום: צילום מסך)

על פי החשד, המחבל הגיע ברגל משולי הכביש ופתח באש לעבר ניידת של כוחות הביטחון שהייתה במקום. הנהג נפצע אנושות ונפטר בדרכו לבית החולים. המחבל המשיך וירה לעבר רכב נוסף, אך הנהג הצליח להימלט. כוחות משטרה גדולים פועלים בזירה. זהותו של המחבל טרם נקבעה, ומתבצעות בדיקות DNA במכון אבו כביר לזיהויו. במקביל, נמשכות סריקות לאיתור חשודים נוספים.

דר אליעד אבירם סגן מנכל ביהח הציבורי אסותא אשדוד לאחר הפיגוע בכביש 4 (צילום :דוברות "אסותא" אשדוד)

כביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים. עיריות יבנה ואשדוד הודיעו על נקיטת אמצעי זהירות, כולל הצבת מחסומים בכניסות לערים וכוננות מוגברת של כוחות הביטחון.

חובש רפואת חירום במד"א אבנר בן דוד, שהגיע לזירת הפיגוע בכביש 4 סמוך למחלף יבנה, סיפר: "הגענו לזירה בכוחות גדולים, ראינו גבר בשנות ה-30 בשולי הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה ועם פצעי ירי בגופו, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי". 

זירת הפיגוע בכביש 4 (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בכביש 4 (צילום: דוברות מד''א)

מעיריית יבנה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על אירוע ירי בכביש מספר 4  (סמוך למחלף יבנה דרום). המשטרה מבודדת את הזירה ומטפלים בפצוע שנמצא במקום.  נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה ועפ"י המשטרה טרם נקבע הרקע לאירוע (פח"ע/פלילי). כחלק מהטיפול, הוקמו מחסומים בכניסות לעיר ואנו מבקשים להימנע מלהתקרב לאזור ולגלות ערנות בהתאם להנחיות כוחות הביטחון. עדכונים נוספים יימסרו בהמשך". 

מראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, מסר לתושבים: "בהמשך לאירוע בכביש 4  ומתוך זהירות, כל כוחות הבטחון וכיתות הכוננות פרושות בעיר. הוצבו מחסומים בכניסות והיציאו לאשדוד. לפי המידע מהמשטרה  האירוע לא גלש לתחומי אשדוד  צפויים פקקים ושיבושי תנועה בכביש 4 . אנא, גלו עירנות ודווחו למוקד 106 על כל אירוע חריג". 

הפיגוע במחלף יבנה טרם הגיע לידיעת האסירים הביטחוניים הכלואים במתקני שירות בתי הסוהר, וזאת מאחר שהאסירים הביטחוניים מנותקים מאמצעי תקשורת. כך מסר למעריב גורם בכיר בשב"ס.

לדבריו, אירועים מסוג זה מגיעים לידיעת האסירים הביטחוניים רק כעבור מספר ימים. "גם חיסולו של נסראללה חלחל אל האסירים הביטחוניים רק לאחר ארבעה-חמישה ימים. לכן אנחנו נערכים, בודקים, ערים ומוכנים לכל תרחיש", אמר הגורם. "כרגע, המצב רגוע ואין להם כל מידע על האירוע. לכן גם לא נצפו תגובות של שמחה או גילויי הסתה", הוסיף.