פרופסור אמציה ברעם, חוקר ההיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה, שוחח עם "מעריב" בנוגע למצבו של חיזבאללה נכון להיום.

כך הוא אמר: "קודם כל, חיסלנו לחיזבאללה כמעט את כל הפיקוד הבכיר. עשינו דבר פנטסטי. אבל חיזבאללה בנוי במקביל בשתי צורות: כצבא עם חטיבות וגדודים, אבל גם יש תאים עצמאיים-למחצה. כל עניין הכטב"מים זהו חיל שיכול לפעול בלי המנהיג הפוליטי, אפילו בלי הרמטכ״ל. הם צריכים רק לקבל את ההחלטה. בדרך כלל, את ההחלטה היה מקבל נסראללה, והוא היה מוריד פקודות. זה נגמר. אין היום אף אחד בהנהגה הפוליטית העליונה שיכול לתת פקודות באופן מסודר, שכן גם ההנהגה הצבאית הכי בכירה כבר איננה. 

"מה נשאר? נשארו החוליות העצמאיות-למחצה שכל אחת פועלת בדרך שלה. הם פועלים לפי מה שהם חושבים שזה האינטרס של חיזבאללה, או מדויק יותר: לפי מה שהם סבורים שנסראללה היה פוקד עליהם. הם עדיין מתמקדים במטרות צבאיות, והם אומרים זאת. זו הייתה המדיניות המוכרזת של נסראללה. אבל הם תוקפים כעת עמוק יותר בהרבה. המטרה: להכריח את ישראל להפסיק את המלחמה ולסגת משטחי לבנון. ייתכן, שדברי נעים קאסם מקובלים גם על מפקדי השדה והקו החדש הוא הסכמה להפסקת אש בלי קשר לעזה. אם כך הוא, הפגיעה במחנה גולני במרכז נועדה להראות שישראל משלמת יותר על המשך המלחמה וכדאי לה לחדול.

"לגבי יחידות הטילים הגדולים שלהם: חלק השמדנו וחלק לא. מי מחליט? לא המפקד המקומי, טיל כבד שיכול להגיע לתל אביב זאת החלטה אסטרטגית שמתקבלת מטהרן ולוקח זמן עד שמקבלים פקודה. אבל כטב״מ זה עולם אחר לגמרי. מדובר בסה"כ ב-5 ק"ג חומר נפץ. הכטב״ם הזה כנראה היה מתוכנת, מה שנקרא 'שגר ושכח'. הם בהחלט למדו אותנו וגם להם יש בנק מטרות".