שלושה מחבלים שמשתייכים לכוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה, נעצרו ע"י כוחות צה"ל בדרום לבנון. זאת, לאחר שאותר פיר תת-קרקעי בתוך מבנה ששימש אותם. 

הכוחות כיתרו את המבנה, בו התבצרו שלושה מחבלים ב׳כוח רדואן׳, שנמצאו לצד אמצעי לחימה רבים וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר שהמחבלים נכנעו, הם נלכדו, נעצרו ונחקרו על ידי חוקרי שטח של יחידה 504 ולאחר מכן הובאו למתקן כליאה להמשך חקירה בשטח הארץ. כוחות צוות הקרב החטיבתי של גולני ממשיכים בפעילות במרחב, מאתרים אמצעי לחימה ומשמידים תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

חקירתו של מחבל החיזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

מעצר מחבלי כוח רדואן  (צילום: דובר צהל)
מעצר מחבלי כוח רדואן (צילום: דובר צהל)

כמו כן, בצה"ל פרסמו תיעוד מחקירתו של אחד ממחבלי חיזבאללה שנעצרו בדרום לבנון.  ״כולם ברחו, כל הארבעה (מפקד האזור וסגנו), מההתחלה הם כבר ברחו", האשים את שאר המחבלים. עוד הוסיף: "הם קטני אמונה, אנשים בלי דת, נכנסו לקבל כסף וזהו, ברחו כי פחדו מצה"ל... הם תכננו להגיב למתקפה, להתקדם לגליל, אבל אחרי החיסול של חסן נסראללה לא ראו אף אחד מהם".

בתוך כך, כתבת ערוץ אל חדת' הסעודי עלתה לשידור מביירות והתייחסה בדבריה לעתיד המערכה בין ישראל לחיזבאללה ולהשפעתה על האוכלוסייה הלבנונית. "מדברים בישראל על אפשרות של תקיפה צבאית נרחבת שעשויה לכלול גם את ביירות. כיצד הזירה הפנימית העממית והפוליטית בלבנון הגיבה להצהרות האלה וכמובן שנשמח לשמוע אם יש לך עדכון לגבי ההתפתחויות בשטח", נשאלה על ידי המגיש באולפן.

הפיר שבו עשו המחבלים שימוש  (צילום: דובר צהל)
הפיר שבו עשו המחבלים שימוש (צילום: דובר צהל)

"כמובן שיש חשש רב ברחוב הלבנוני לאחר ההצהרות האלה בפרט מכיוון שביירות הייתה אחד המקומות שהותקפו על ידי הצבא הישראלי כפי שבנימין נתניהו הודיע, למרות השקט השורר בביירות ובדאחיה מיום חמישי שעבר. ישנו חשש בקרב חלק מהאזרחים שהתבטא למשל היום. חלק מבתי הספר חידשו את הלימודים הפרונטליים", השיבה הכתבת.