"לכוח שומרי השלום של האו"ם, המכונה יוניפי"ל, הייתה תפקיד אחד: להרחיק מחבלים חמושים מדרום לבנון, שם הם יכלו לירות לעבר ישראל. היא נכשלה בצורה כה תהומית, שישראל נאלצה לצאת למלחמה כדי לנקות את האזור מהמחבלים. אז מה יוניפי"ל עושה עכשיו? היא מסרבת להילחם, מסרבת לזוז ומאשימה את ישראל בכך שהיא מסכנת את שומרי השלום שלה", כך נכתב בפתח מאמר מערכת שפורסם הלילה (בין שלישי לרביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל", תחת הכותרת "שומרי השלום של או"ם הם החברים הכי טובים של חיזבאללה".

עוד נכתב: "יוניפי"ל הייתה אמורה להרחיק את צפון ישראל מסכנה, במקום זאת - היא אפשרה לחיזבאללה להתבסס בדרום לבנון לאורך השנים, לאחסן נשק ברבים מהבתים ולבנות רשת של מנהרות תקיפה מאובזרות ומחסני נשק חיצוניים קטנים, לקראת תקיפה בסגנון שבעה באוקטובר. כוחות ישראליים מצאו מנהרה במרחק של כ-100 מטרים ממוצב יוניפי"ל. במשך 11 חודשים ירה חיזבאללה למעלה מ-8,500 רקטות וטילים לעבר ישראל, רובם מדרום לבנון, מתחת לאפו של יוניפי"ל. האזור, נטול מיליציות בפקודת מועצת הביטחון של האו"ם, הוצף במהרה על ידי המחבלים החמושים הטובים ביותר בעולם. אבל שומרי השלום אמרו מעט ועשו פחות".

המאמר ציין כי "כוחות ישראליים נכנסו ללבנון ב-1 באוקטובר וביקשו מספר פעמים שיוניפי"ל יזוז צפונה, על מנת שכוחותיו לא ייפגע, אבל שומרי השלום לא עשו זאת, אם כי אין שלום לשמור עליו. הג'ורנל צירף את דבריו של דובר הארגון, שאמר: "הייתה החלטה פה אחד להישאר, כי חשוב שדגל האו"ם עדיין ינופף גבוה באזור הזה".

"נראה שיוניפי"ל סוף סוף מצא את ייעודו: לעמוד בדרכה של ישראל", נכתב במאמר שהמשיך עם לציין את רצף האירועים בעניינו של הארגון, מאז תחילת התמרון הקרקעי. "ב-6 באוקטובר הוא התלונן כי חיילים ישראלים נמצאים ליד אחת מעמדותיו, וכינה זאת כ'מסוכן ביותר' ו'בלתי מתקבלת על הדעת'. ב-11 באוקטובר יוניפי"ל התלונן על פיצוצים ליד מגדל תצפית ופציעתם של שניים מחבריו. ב-12 באוקטובר נפצע אחד נוסף מירי סמוך. ב-13 באוקטובר הוא התלונן על כניסת טנקים ישראלים לאחד משעריה. עשן ממספר סבבים שנורו בקרבת מקום גרם ל'גירוי בעור ולתגובות במערכת העיכול' של שומרי השלום. הפציעות האלה מצערות, אבל הן מראות שזה לא בטוח להישאר באזור מלחמה".

בהמשך נכתב: "עם זאת, יוניפי"ל הפך לעניין חדש בגינו ישראל סופגת גינויים דיפלומטיים. צרפת, ספרד ואיטליה מביעות 'זעם' על הפציעה ה'בלתי מוצדקת' של שני חיילי יוניפי"ל. הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי גינה 'הפרה חמורה של החוק הבינלאומי'". הג'ורנל ציין גם כתבה של סוכנות הידיעות רויטרס תחת הכותרת "ישראל מכוונת על כוח שמירת השלום של האו"ם כמטרה".

"חיזבאללה לא יכול היה לנסח את זה טוב יותר. והיכן הייתה האנרגיה הדיפלומטית הזו כאשר חיזבאללה שלט באזור והשתמש בו כדי לאלץ את התרוקנות האוכלוסייה של צפון ישראל? היא לא הייתה קיימת, כמו היוניפי"ל. זו הסיבה לכך שיוניפי"ל עומד ומשאיר את שומרי השלום שלו חשופים לפגיעה, בזמן שישראל נלחמת ועושה את העבודה שלו בשבילו", נכתב בסיום.