לקראת החג, הפרשן לענייני איראן אליהו יוסיאן פרסם סרטון נוקב ברשתות החברתיות. יוסיאן טען כי ישראל הפקירה את דרום לבנון ואת עזה לכוחות זרים ולכן הדברים נראים כמו שהם נראים היום. לטענתו - צריך להפסיק "להתבכיין" ו"לקחת אחריות על גורלנו".

בפתח הסרטון אמר יוסיאן: "דני דנון השגריר אומר שכוחות יוניפי"ל התבלבלו וכמעט 18 שנה הפקירו את הגבול. עכשיו מה הסיפור? זו הבכיינות של היהודים בתפקידי מפתח. מהדרג הפוליטי עד הדרג הצבאי. אנחנו הפקרנו שטח, מסרנו שטח בדרום לבנון. אהוד ברק - שמאל. הפקרנו את גורלנו לידיים של כוחות זרים שקוראים להם יוניפי"ל. ועכשיו אחרי 18 שנים אנחנו בוכים למה הם הפקירו את הגבול ולא עשו את עבודתם? כשכוחות זרים לא יעשו את העבודה במקומנו".  

יוניפי''ל (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
יוניפי''ל (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

יוסיאן המשיך וטען: "אנחנו הפקרנו שטח. מסרנו שטח. הפקרנו את גורלנו לידיים של כוחות זרים. גוש קטיף, התנתקות, הפקרת ציר פילדלפי. מסרנו לידיים של המצרים - אותו דבר. המצרים לא יעשו את העבודה עבורנו. אחר כך יושבים ובוכים שהמצרים לא מחויבים להסכם שלום. למה? שאנחנו הפקנו את גורלנו לידיים של מדינות אחרות או כוחות זרים". 

לפי יוסיאן: "מצפון, הפקרנו את דרום לבנון. הפקרנו את גורלנו לידיים של יוניפי"ל. מדרום, הפקרנו את גורלנו בידיים של מצרים והעברת ציר פילדלפי. אחר כך כששמנו את המפתחות על השולחן והפקרנו שטח ומסרנו את גורלנו לידיים של כוחות זרים באנו ואמרנו 'לא צריך צבא - צבא קטן וחכם'. כל הגנרלים והדגנרלים הם שרי ביטחון וראשי ממשלות, מימין ומשמאל כאחד, דגלו בצבא קטן וחכם. למה? כשמסרנו שטח הפקרנו את גורלנו בידיים של כוחות זרים". 

"עד שה-7 באוקטובר דפק לנו בדלת והבנו מאיפה משתין הדג. הכל זה תירוץ: לא מוסרים שטח. לא מפקירים שטח. לא מפקירים את גורלנו בידיים של כוחות זרים", הדגיש. 

החדירה בשבעה באוקטובר (צילום: רויטרס)
החדירה בשבעה באוקטובר (צילום: רויטרס)

ביחס לתמונת העתיד אמר: "עכשיו גם צריך לזכור, אם נצא מדרום לבנון, אם לא נייהד את דרום לבנון, אם נפקיר את השטח הזה בידיים של כל הסכם או כל כוח זר מלבנוני עד יוניפי"ל עוד פעם - בהמשך, בעוד עשור אנחנו בדיוק באותו סיפור. אותו דבר ציר פילדלפי ורצועת עזה. בדיוק אותו סיפור. אנחנו צריכים להחזיק בשטח. כדי להחזיק בשטח אנחנו צריכים לו-ח-מים. צבא גדול של לוחמים. צבא אכזרי של לוחמים. צריכים להיות להם תנאים טובים מבחינת תלוש משכורת, שיהיו מוכנים להשאיר נשים וילדים מאחוריהם ולשמור עלינו, על גבולותינו". 

הוא הסביר: "צריך תנאים טובים, משכורות טובות. צריך לתקצב אותם הולם וראוי. וצריך לתת להם מענה משפטי הולם. לא פצ"רית הנוכרית, לא עשה-לוקו של המתייוון. לא אהרון ברק. כל הפרזיטים האלה רק גורמים נזק. צריך מערכת משפטית לאומית שיודעת לתת להם מענה בגיבוי משפטי הולם". 

היציאה מלבנון, מאי 2000 (צילום: חיים אזולאי)
היציאה מלבנון, מאי 2000 (צילום: חיים אזולאי)

יוסיאן סיכם את דבריו ואמר: "אסור לנו להעביר את גורלנו לידיים של כוחות זרים. פשוט מאוד. אין על מה להתבכיין. אנחנו צריכים לקחת אחריות על גורלנו. פשוט מאוד".