יחיא סינוואר היה בן מוות בדיוק כמו חאסן נסראללה וכמו רבים מפקודיהם בחמאס ובחיזבאללה. צה״ל ושב״כ ידעו שיחיא סינוואר נמצא במרחב העיר רפיח. ההערכה היתה כי הוא נמצא בשכונת תל סולטן הארורה. במנהרה בה נרצחו ששת החטופים שלנו לפני כחודשים נמצא גם יחיא סינוואר. הוא הסתתר שם וניסה לחמוק מהזרוע הארוכה של צה״ל. 

האבן האחרונה בדומינו? זה המחליף המסתמן של סינוואר
עשרות מחבלים הסתתרו בבית ספר בצפון הרצועה, והותקפו מהאוויר

בפיקוד דרום, כמו גם בשב״כ, התעקשו להמשיך ולסרוק את שכונת תל סולטן. אבל איש במהלך החג לא חשב שלוחמי קורס מ"כים של חטיבות הצנחנים וכפיר יחד עם לוחמי בית הספר לשריון הם אלה שבמקצועיות של רובאים של רוח לחימה, של נחישות ועוז רוח יחסלו את היעד מספר 1 של ישראל. 

אפשר לומר שהחיסול הזה לא היה מתוכנן. היה כאן קרב של לוחמים, רובאים לא לוחמי ימ״מ, לא לוחמי טקילה של שב״כ.  אבל את הקרדיט קפצו לקחת כולם מראש הממשלה שמעולם לא קיבל אחריות כל כך מהר על מעשה במקרה של אחר, ואחריו כל הצמרת המדינית והביטחונית. אגב, חלק ממקבלי האחריות אתמול שכחו לקחת עד עצם היום הזה את האחריות לכישלונם ב-7 באוקטובר 2023. 

לישראל מתחילים להסתדר הכוכבים. חיזבאללה נפגע קשות בלבנון. בעזה יש כבר חצי תמונת ניצחון. אבל אנחנו רחוקים 101 פסיעות מניצחון. 
מול ראש הנחש איראן אנחנו עוד חוששים. הדרג המדיני לא קיבל ככל הנראה החלטה. כנראה שהוא זקוק ל״חיזוקים",  אולי קצת מהנחישות של לוחמי קורס המ״כים של צה״ל. 

אבל מדינה חפצת חיים חייבת להשיב מלחמה מול מי שיורה 201 טילים בליסטיים במטרה להשמיד את הקיום שלנו כאן. ישראל חייבת לפגוע בראש הנחש. לגבות ממנו מחיר. 

ישראל נמצאת בצומת דרכים. אם נרצה או לא המזרח התיכון עבר טלטלה בימים האחרונים. השאלה הגדולה עוד כמה שינויים הוא יעבור? למשל האם משטר אסד בסוריה יישאר כפי שהוא או שגם הוא עשוי להיכנס למועדון האקסקלוסיבי שבו חברים כעת סינוואר ונסראללה?

סוריה צריכה עכשיו לעשות חשבון נפש האם היא מאפשרת למליציות האיראניות לפעול משטחה? האם תאפשר הספקת חימושים ולוגיסטיקה לחיזבאללה?

ישראל מבינה כי במזרח התיכון אי אפשר יותר להבליג. בלילה חייבים לישון בעיניים פקוחות. המשימה בלבנון לא הושלמה. אבל בתוך ימים עד שבועות בודדים ניתן לקבוע בארץ הארזים סידור בטחוני אחר שיתאים לישראל, ויתכן וגם ניתן לבנות בלבנון מדינה יותר מסודרת ללא מעורבות איראנית דרמטית. 

בעזה ישראל חייבת להפעיל לחץ על האוכלוסייה. ראשית, כל מי שיעביר מידע או חטוף יזכה לחנינה. כשבמקביל יש לפעול להסכם מיידי לשחרור כלל החטופים. שנית, ליצור לחץ על האוכלוסייה למרוד בחמאס. שלישית, לפעול ולהקים משטר חדש.

עכשיו שאנחנו כבר יותר משנה אחרי אסון ה-7 באוקטובר הגיע הזמן למהלך שהוא סלע קיומנו: הקמת וועדת חקירה ממלכתית לחקירה אירועי 7 באוקטובר.