גל הטרור: פיגוע ירי הבוקר (שישי) במושב נאות הכיכר באזור ים המלח, ישנם שני נפגעים צעירים, אחד באורח בינוני ואחד באורח קל. שני מחבלים נוטרלו.

כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים שחצו מירדן לשטח הארץ מדרום לים המלח. כוח צה"ל הוקפץ לנקודה וניטרל שני מחבלים שפתחו בירי לעבר הכוח. כוחות תגבור נוספים קפצו לנקודה וסורקים על הקרקע ומהאוויר אחר מחבל נוסף שככל הנראה נמלט מהזירה. תושבי המושב הונחו להסתגר בבתים.

הכח שפעל שייך לאוגדת אילת אוגמר 80. הכוחות כרגע סורקים את כל אזור נאות הכיכר. למקום הוזעקו כוחות גדולים ובמקביל הועלתה הכוננות בכל המרחב כולל בעיר אילת וסמוך למלונות ים המלח.

מפקד אוגדה 80 ומח״ט יואב בזירת הפיגוע בים המלח (צילום: דובר צה''ל)
מפקד אוגדה 80 ומח״ט יואב בזירת הפיגוע בים המלח (צילום: דובר צה''ל)

ניר ונגר ראש המועצה האזורית תמר אמר כי "האירוע מטופל על ידי חטיבת יואב. מדובר בחוליה שניסתה לחצות את הגבול וחוסלה. כרגע נערכות סריקות באזור כדי לשלול נוכחות מחבלים אחרים. התושבים הונחו להישאר בבתים. האזור הזה רגיש והכוחות תוגברו לתקופה הזו. ולכן הייתה תגובה מהירה של הצבא".

תושבי המועצה האזורית חבל אילות, המשתרעת על פני שטח רחב בדרום ישראל, חווים לאחרונה עלייה חדה בפעילות חשודה לאורך הגבול עם ירדן. בעוד שהגבול נחשב לגבול שלום, מספר דיווחים על מקרי חדירה בשבועות האחרונים, כולל דיווח על רכב שחצה את הגבול ונעלם בכביש 90, הגבירו את תחושת הפחד בקרב התושבים. בראיון מיוחד, ראש המועצה חנן גינת מתאר את המציאות המורכבת ואת הצעדים הננקטים כדי להתמודד עם האיומים הביטחוניים.

“גבול ירדן הוא גבול שלום, אך מדובר בגבול חשוף יותר מאי פעם”, מדגיש גינת. “המועצה האזורית חבל אילות, ששטחה הוא 13% משטח מדינת ישראל, ממוקמת באזור האסטרטגי של דרום המדינה, כשבצדיה כ-170 ק”מ של גבול עם מצרים ועם ירדן. בעוד שלאורך הגבול עם מצרים פרושה גדר מתקדמת, בחלקים נרחבים מהגבול הירדני אין כל מכשול שיימנע או יעכב מעבר של מי שרוצה בכך".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]