מנהל היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון ומכון מיתווים, ד"ר וסא"ל (במיל׳) עומר צנעני, התייחס היום (שישי) בשיחה עם מעריב לחיסולו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, ופרש את משנתו בנוגע להמשך הלחימה ברצועה.

בפתח דבריו אמר: "מותו המשמח של סינוואר הוא ההגדרה המילונית של תחילת הסוף. אין רגע מובהק יותר לנצל את השפל בצד השני כדי לחתור להשלמת מטרות המלחמה ולסיומה. לממשלה אחראית היה אמור להיות ברור שאת מות סינוואר חייבים למנף להחלפת שלטון חמאס ברצועה, ולהחזרת החטופים כולם". 

מרוץ נגד הזמן: ישראל חותרת לשינוי דרמטי במזרח התיכון - לפני הבחירות בארה"ב
"התחילו לחלק ממתקים אצלנו": חגיגות חיסול סינוואר בעזה החלו

עוד הוסיף, "חמאס כארגון צבאי למעשה מפורק כבר חודשים. זה הרגע לוודא שהוא מאבד גם את אחיזתו האזרחית. ממשלה אחראית תחתור מיד להבין מי הכתובת לעסקת חטופים, לפני שיאבדו לנצח, ובמקביל תגייס את כל שותפותינו בעולם ובאזור לגיבוש שלטון חלופי לחמאס ופתרון לצפון, ולקטיעת ההידרדרות למלחמה אזורית כוללת. זה צריך לקרות עכשיו".

רצועת עזה (צילום: אריה לייב אדאמס, פלאש 90)
רצועת עזה (צילום: אריה לייב אדאמס, פלאש 90)

צנעני הזהיר: "אם סמוטריץ׳ וחבריו המשיחיים, שכבר קוראים להמשיך לכסח, ימשיכו לקבוע את הטון - זה יהיה אסון לדורות. זהו מתכון בטוח ל-100 רון ארדים, למלחמת נצח מול לוחמת הגרילה החמאסית, להרחבת מעגל המלחמה ולשקיעה בבוץ הלבנוני".