כוחות חטיבה 188 ממשיכים בפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון בפיקוד אוגדה 36. בפעילות, הכוחות השמידו עשרות מחסנים של אמצעי לחימה, מספר פירים, ועשרות תשתיות אויב ואמצעי לחימה רבים. 

רס״ן ידעיה, מפקד פלוגה בגדוד 71 של חטיבת השריון 188, שהוביל את לוחמיו לקרבות בדרום לבנון בימים האחרונים, שוחח עם "מעריב" על ההכנה הארוכה והמפרכת לקרב ועל תחושת המשמעות הגדולה שמגיעה עם מימוש המטרות. 

פעילות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

ביממות האחרונות, איתרו כוחות ההנדסה של החטיבה תוואי תת-קרקעי המחבר בין שני פירי תת-קרקע במרחב הלחימה, ובהם ציוד לשהייה לטווח ארוך, אמצעי לחימה ומסמכים ששימשו את מחבלי הארגון. הלוחמים, בשיתוף יחידת ההנדסה של פיקוד צפון אטמו את הפירים והוציאו אותם מכלל שימוש.

״הפלוגה המתינה הרבה זמן להתקפה. אתה רואה את היישובים נטושים, רואה איך העשב הולך וצומח בשולי השבילים והרחובות. במשך השנה למדנו את חיזבאללה ראינו איך הם עובדים איך הם פועלים. כשיצאנו להתקפה לא הופתענו מהתנגדות של חיזבאללה״. אמר רס״ן ידעיה.

לקראת הכניסה הוא תיאר, ״אני אמרתי לחיילים לפני הכניסה כי כולם ישאלו ׳למה לא עשינו את זה עד עכשיו׳. היינו במשך כשנה והתמודדנו עם ירי הנ״ט, הטילים והפצמרי״ם. הלוחמים כבר יצרו קשרי חברות עם התושבים שנשארו ביישובים, עם חברי כיתות הכוננות. היה חשוב להם להיכנס ולהילחם".

כוחות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)

"הפעולה הייתה ממוקדת. עברנו מבית לבית על בסיס מודעין מדויק ומצאנו את האמל״ח את המשגרים שהיו מכוונים ליישובי הצפון. אחרי שלושה ימים של לחימה היינו בשליטה על הכפר. בשבת, רגע לפני השקיעה עם כוס קפה בפעם הראשונה, היה לי את הזמן לשבת. אתה רואה את היישובים הישראלים מאחור ואתה מבין מה המשמעות של הפעולה״, סיפר לנו רס״ן ידעיה. 

הפיקוד של הפלוגה השתתף גם בלחימה בעזה. ״הפעילות בעזה הייתה יותר פשוטה מבחינת הפיקוד שלנו", הוא מסביר "בלבנון הקרקע משחקת תפקיד יותר מורכב ולכן הפעילות בלבנון מהווה אתגר יותר גדול. תמיד הסתכלנו על לבנון כאתגר מורכב יותר. התכוננו ונערכנו לכך. במשך זמן רב נערכנו למשימה ועכשיו זה סוף סוף הגיע לכדי התקפה״.

פעילות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)