מלחמת חרבות ברזל: פגיעה ישירה במבנה אותרה הבוקר (שבת) בקיסריה, כתוצאה מהתרסקות כטב"ם ששוגר מלבנון. בצה"ל עדכנו כי שלושה כטב"מים חצו לשטח ישראל, שניים מהם יורטו והשלישי כאמור - פגע במבנה. שוטרים וחבלנים של מחוז חוף זינקו למוקדים השונים וביצעו סריקות לשם הסרת סיכון תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו.

בקיסריה לא הופעלו אזעקות, אך שעה קלה קודם לכן הופעלה התרעת חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי. ההתרעות ירדו דרומה עד שנעלמו מערבית לחיפה. על פי גורמי רפואה, עד כה לא דווח על נפגעים. שוטרי מחוז חוף ממשיכים לבצע סריקות.

דוברות ראש הממשלה אישרה במהלך הבוקר כי המעון בקיסריה היה היעד לפגיעת הכטב"ם: "ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע". בהמשך, גורם בלשכה אמר לרשת סקיי ניוז בערבית כי "איראן ניסתה להתנקש בנתניהו".

ראש הממשלה עצמו טרם התייחס ישירות לאירוע, אך בסרטון שפרסם היום, הצהיר: "שום דבר לא ירתיע אותנו, אנחנו ממשיכים עד הניצחון".

במערכת הביטחון סבורים כי מדובר בכשל אבטחתי חמור ביותר. למרבה המזל ראש הממשלה לא היה בבית, אולם אין הדבר מפחית מגודל המחדל. בצה״ל ובשב״כ יידרשו עכשיו לבדוק כיצד כלי הטיס חדר ליישוב בו ממוקם בית ראש הממשלה ולמה לא יורט. על פניו, מדובר בכישלון  של ולחיל האוויר. בצה״ל הודיעו כי האירוע החל להיות מתוחקר ע״י חיל האוויר. 

מסוק צה''ל ליד כטב''ם בקריות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מסוק צה''ל ליד כטב''ם בקריות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תושבים בקיסריה זועמים שלא היתה התרעה מוקדמת. "לא היתה אזעקה לפני. שמענו כמו טיל בשמיים ופתאום ההתרסקות על הבית שסמוך למעון ראש הממשלה". מתפללים שיצאו מבית כנסת סמוך לא הבינו על מה המהומה: " לא שמענו כלום. אנחנו יוצאים ורואים את התקשורת ועכשיו מבינים שהיה כאן אירוע".

תושב נוסף סיפר: "היה מסוק באוויר ואז היה בום גדול שהורגש בכל רחבי קיסריה. לא היו גם הפעם אזעקות. לא הפיקו לקחים מהמקרים הקודמים. אני יכול להגיד שלא פגעו איפה שהתכוונו לפגוע". בילה, תושבת קיסריה: "היה בום חזק, ממש חזק. התפלאתי שלא היו התראות. זה מפחיד. אם זה היה פוגע בבית עם אנשים היה נגרם אסון".

זוהי התקרית השלישית מזה כשבוע שבה כטב"ם שחצה מלבנון מצליח להגיע לעומק ישראל, ולפגוע באזור השרון. ביום שישי שעבר, כזכור, פגע כטב"ם שחצה מלבנון בבית אבות בהרצליה. גם בתקרית ההיא - כלי טיס אחד יורט, והשני המשיך בדרכו - לדברי צה"ל, תחת מעקב צמוד של חיל האוויר, עד לבסוף התרסק בהרצליה.

בתחילת השבוע, נהרגו ארבעה לוחמי גולני, ונפצעו עשרות רבים נוספים, לאחר שכטב"ם פגע בסמוך לחדר האוכל בבסיס ההכשרה החטיבתי באזור בנימינה. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של ארבעת החיילים שנהרגו: סמל עומרי תמרי (19) ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב (19) מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון (19) מבנימינה גבעת עדה וסמל אלון אמיתי (19) מרמות נפתלי. הארבעה היו בהכשרה של לוחמי חי"ר בחטיבת גולני.