בוקר שישי שקט בנאות הכיכר הפך במהרה לאירוע ביטחוני חמור כשמחבלים ניסו לחדור ליישוב מדרום לים המלח. בעקבות זיהוי מוקדם של החשודים על ידי תצפיתניות מגדוד האיסוף 727, כוחות הביטחון הוזעקו למקום, שם התפתחו חילופי אש במהלכם נפצעו חייל צה"ל ולוחם מילואים, אשר פונו לקבלת טיפול רפואי. המושב שבצפון הערבה התמודד עם חדירה מטרידה שחושפת את הפגיעות הביטחונית בגבול המזרחי עם ירדן, והעוררות בקרב התושבים ניכרת.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח, שיתף בתסכולו מהמצב הביטחוני: "רק השבוע עשינו סיור במושבים סמוכי גבול החזית המזרחית והתרענו על הצורך לחזק את הביטחון ביישובים. אני קורא לממשלת ישראל לפעול כאן ועכשיו לחיזוק הביטחון במושבים בערבה סמוכי הגבול עם ירדן, לאור החזית המזרחית המתגבשת לאורך כל הגבול הירדני. יש לתגבר את כיתות הכוננות ולהקצות משאבים ראויים לפני שיהיה מאוחר מדי."

במושב נאות הכיכר, הקהילה נותרה אסירת תודה לכוחות הביטחון על פעילותם המהירה, וכך נמסר מהיישוב: "תודה רבה לכל הודעות התמיכה והדאגה. אנשי המושב ואורחינו בטוב. אנו מבקשים להודות לאנשי כוחות הביטחון, חיילי צה"ל וחברי כיתת הכוננות המושבית על שמירה על ביטחוננו והגנה על גבולות המדינה. תודה רבה לצוות האמבולנס המושבי על הסיוע המהיר. בריאות ורפואה שלמה לשני חיילי המילואים הפצועים. במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון שם יעבור גבולנו."

בנימין נתניהו על חיסול סינוואר (צילום: לשכת ראש הממשלה)

ליהי, תושבת המושב, שיתפה בתחושותיה על האירוע: "בזכות כיתת הכוננות, הצבא והמשטרה נמנע אסון גדול. כולנו תקווה שהכוחות הכבדים והמתוגברים יישארו בשטח עד לסיום המלחמה. גדר רעועה לא מספיקה כאן לשמור עלינו. אפילו לא הייתה אזעקה או התראה שנדע להגיע למקום מסתור. מפחיד ממש."

"האירוע מציף את הצורך הדחוף בטיפול מיידי בחיזוק ההגנה על גבול ירדן, בעיקר לאור התעצמות המתיחות באזור והאיומים הביטחוניים שצצים במזרח. התושבים חוששים שמקרה דומה עלול להתרחש שוב אם לא יינקטו צעדים משמעותיים בזמן הקרוב."