המחבל יוסף אחמד עדנאן, תושב שכם בן 27, ניסה לבצע פיגוע דריסה כאשר האיץ את רכבו לעבר ניידת משטרה שהייתה בפעילות מבצעית בכביש 60 סמוך ליישוב עופרה, הוא נוטרל על ידי הכוח במקום. לא היו נפגעים לכוחותינו.

המחבל הפלסטיני נע על הציר במשך דקות ממושכות כאשר הוא מחפש את קורבנו. בשלב מסוים לאחר שהבחין בניידות המשטרה סמוך ליישוב עופרה הוא ניסה לבצע פיגוע, במסגרתו האיץ לעבר ניידת ממוגנת המכונה קרקל, הוא פגע בעוצמה בניידת.

זמן ממש קצר של שניות קודם לכן ירד נהג הקרקל מהניידת ופנה לעבר לוחמים ושוטרים נוספים שהיו איתו. הרכב הפרטי מסוג סיטרואן התנגש בקרקל, העיף אותו על צידו בנס לא היו נפגעים באירוע כאמור, במסגרת פעילות מבצעית יזומה של שוטרי מחוז ש"י הפרוסים באזור במטרה לשמור על ביטחון הציבור, הגיח סמוך לשעה 11:00 רכב הנהוג בידי אזרח פלסטיני, שהאיץ את מהירות נסיעתו ופגע בעוצמה בניידת המשטרה. למרבה המזל לא היו נפגעים בין השוטרים.

הכוח הגיב במהירות, נטרל את המחבל, כיתר את הרכב, והחל בבדיקת הרכב כדי לשלול אפשרות שמדובר ברכב ממולכד. חבלני משטרה סרקו את הרכב. כוחות משטרה, צה"ל ושב"כ בזירה פתחו בחקירה לבירור פרטי האירוע.

מפקד מחוז ש"י, ניצב משה פינצ'י אמר בהערכת מצב לסגל פיקוד המחוז: "מדובר בפיגוע שלמזלנו הסתיים ללא הרוגים וללא פצועים, המחבל מת בהתנגשות, אנחנו נלמד את האירוע ונפיק לקחים. מחבל שלא פוגש שוטרים או חיילים בצירים יפגוש באזרחים וזה התפקיד שלנו, להגביר את הבידוקים, להגביר את העירנות לשמירה על האזרחים שחיים פה".