ברק רביד דיווח היום (שבת) ב"וואלה" כי חשבון טלגרם שמזוהה עם איראן פרסם מסמכי מודיעין אמריקאים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. 

על פי הפרסום בכירים אמריקאים הביעו דאגה רבה מההדלפה. במשרד ההגנה ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי סירבו להגיב אך לא הכחישו את האותנטיות של המסמכים. גם במשרד ההגנה האמריקני ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה״ב סירבו להתייחס למסמכים שהודלפו אבל לא הכחישו את האותנטיות שלהם. 

בסיס הקרייה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
בסיס הקרייה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לפי הדיווח, עיתוי ההדלפה התרחש כאשר ישראל משלימה את הכנותיה לפעולת תגמול באיראן בתגובה למתקפת הטילים של ה-1 באוקטובר והתפרש כניסיון להשפיע עליה או לשבש אותה. דווח כי בכיר ישראלי אמר שבמערכת הביטחון מודעים להדלפה ורואים אותה בחומרה רבה.  

ההדלפה התרחשה אתמול כאשר ערוץ טלגרם בשם Middle East Spectator טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל על ידי אותו ערוץ טלגרם נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.

התקיפה האיראנית במרכז (צילום: ללא קרדיט)
התקיפה האיראנית במרכז (צילום: ללא קרדיט)


במסגרת המסמכים שהודלפו נמצא דו״ח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקאי, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקאית לפני שלושה ימים. הדו"ח מפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדו"ח נועד לתקיפה באיראן.

בדו"ח נכתב עוד כי על פי מודיעין שהושג באמצעות האזנות, במסגרת ההיערכות אפשרית לתקיפה באיראן, חיל האוויר הישראלי ביצע השבוע תרגיל בו לקחו חלק מטוסי קרב וכטב״מים.

לפי הדיווח, הדו״ח שהודלף מצביע על מעקב הדוק ומפורט ביותר של המודיעין האמריקני אחרי ההכנות בישראל לתקיפה באיראן, כולל שימוש בלוויינים במטרה לרגל אחר פעולות שמתבצעות בבסיסי חיל האוויר הישראלי.