מלחמת חרבות ברזל: הרוחות ברשתות הערביות סוערות לאחר הדיווחים שהחלו להתקבל אתמול (שבת) לקראת חצות על עשרות הרוגים בתקיפות צה"ל בבית לאהיה שבצפון הרצועה. מספר הנפגעים בתקרית השתנה מדיווח לדיווח, עד שבמשרד ההסברה של חמאס הודיעו על שמונים הרוגים, בהם אזרחים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו התיעודים הקשים מהזירה ומבתי החולים, שהופצו במהירות בקבוצות.

ארגוני הטרור חמאס והחזית העממית הוציאו הודעות זועמות ובהן טענות לטבח שנעשה על ידי ישראל ברצועה וניסיונות למנף את האירוע לטובת ההסברה הפלסטינית. ח'ליל אל-חיה, המועמד לתפקיד מנהיג החמאס לאחר חיסולו של יחיא סינוואר, אמר לאל ג'זירה: "הכיבוש הציוני מבצע מבצע מתוכנן לעקירת עמנו בצפון עזה".

הרס בבית לאהיה (צילום: רויטרס)
הרס בבית לאהיה (צילום: רויטרס)

דובר צה"ל מיהר להגיב והודיע כי "על פי בדיקה ראשונית המספרים שמפרסם משרד ההסברה הממשלתי בעזה - שפועל כזרוע תקשורתית של חמאס - הינם מוגזמים ולא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה״ל, החימושים המדויקים בהם נעשה שימוש והדיוק בפגיעה במטרת טרור של ארגון הטרור חמאס".

עוד הוסיף, "צה״ל ממשיך לבדוק וקורא לכלי התקשורת להיזהר במידע המפורסם על ידי גורמי חמאס כפי שהוכח גם באירועים קודמים. נדגיש כי מדובר באזור לחימה פעיל. צה״ל פועל באופן מדויק וממוקד ועושה כל שביכולתו להימנע מתקיפת בלתי מעורבים".

כוחות צה''ל ברצועת עזה, חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה, חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, גורמים בצה"ל מזהים סימני שבירה הן בקרב התושבים והן בקרב מחבלי החמאס במחנה הפליטים ג'בליה, הממוקם מדרום לבית לאהיה ונחשב למעוז חמאס. צה"ל הפעיל בימים האחרונים לחץ רב על המחנה, תוך שימוש בשלושה צוותי קרב חטיבתיים.

למרות בקשות צה"ל מהאוכלוסייה לעזוב, התושבים בג'בליה נשארו בבתיהם בלחץ החמאס. במקביל, כוחות צה"ל נתקלו בלחימה של מחבלים, אך בהיקפים ובעוצמה פחותה מבעבר. כמו כן, נצפתה רמת מיומנות נמוכה יותר בהשוואה להיתקלויות שהיו בסבבי הלחימה הקודמים באזור.