אודי לוי, שכיהן כראש יחידת צלצל של "המוסד", התראיין הבוקר (ראשון) לתכנית ב-103FM ודיבר בין היתר על סוגיית מימון החמאס בעזה, עליה ציין: "אספקת הכסף, למרות המלחמה שאנחנו מנהלים תקופה ארוכה מאוד, נמשכת על לרגע זה".

"עיריית עזה מתפקדת כמו עיריית תל אביב": מה קורה ברצועה לאחר חיסול סינוואר?
לאחר האזעקות בגליל והיירוט מול חופי חיפה: צה''ל תקף בדאחיה

בהמשך טען: "לא הצלחנו לבלום את הכנסת הכסף הגדול לתוך רצועת עזה למרות המלחמה שאנחנו מנהלים. הכסף הוא זכות הקיום, עם זה סינוואר ניהל את המערכת שלו. אידאולוגיה היא מאוד חשובה, אבל בלי הכסף הוא לא יכול להזיז שום דבר".

"הגורם המרכזי לצערי הרב הוא האיראנים. הכסף האיראני ממשיך לזרום בצורה די שוטפת לתוך רצועת עזה. חלק ניכר מהכסף הזה מוכנס באמצעות הסיוע ההומניטארי, הוא מוברח דרכו, אבל גם חלק אחר הוא שהחמאס מוכר את הציוד ההומניטארי שנכנס לרצועת עזה ומשתמש בכסף הזה לטובת מימון הפעולה שלו. ואם נוסיף עוד יותר את החידלון שלנו: אפשרנו לסינוואר לשדוד את הבנקים הפלסטינים. היו שם קרוב למיליארד שקל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יחיא סינוואר (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יחיא סינוואר (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"לא רק אנחנו נכשלנו, גם העולם בתפיסתו בכלל עדיין לא מבין שזו הנקודה הכי מרכזית במערכה שהוא מנהל נגד ארגוני הטרור ונגד האסלאם הרדיקלי. כשאנחנו מדברים על כסף, אין הבחנה בין סונים לשיעים. קטר מממנת את חיזבאללה ואת החות'ים שהם שיעים, איראן מממנת סונים כולל אל קעידה, הכל ביחד, כולל סמים".

כספי הסמים: "למיטב ידיעתי אף אחד בעולם לא מטפל בסוגיית הסמים והקשר במימון חיזבאללה, איראן וסוריה, כולל ישראל שלא הפציצה את מפעלי  יצור הקפטגון בדרום סוריה. למה? זאת שאלה נהדרת שאני שואל בכל יום. כל מה שקורה בירדן מבוסס על אותם סוחרי סמים שמבריחים נשק, כסף וסמים. מי שדוחף אותם הם האיראנים שמערערים את היציבות השלטונית בירדן באמצעות הסחר בסמים".

לאחר מכן התייחס לסגירתה של יחידת "צלצל": "לא יכול להגיד שהפסיקו את זה לגמרי, זה ירד בסדר העדיפות אצל כל גורמי הביטחון ב-2017, כבר אצל ראש המוסד הקודם, יוסי כהן. אני לא יודע אם היתה כוונת מכוון, אהל זה קרה בפועל. זה ירד במוסד, ואז גם בשב"כ ובאמ"ן ובעוד גורמים. יצביעו אחרים איזו אפקטיביות היתה למערכה הכלכלית מול איראן ומול ארגווני הטרור".

בתום הראיון דיבר על המשך הפעולות והצעדים שצריכים להעסיק את ישראל: "הנקודה המרכזית כרגע היא מי יהיה הצינור המרכזי שדרכו יעבירו את הכסף. סינוואר היה האיש של האיראנים, ולכן הקטרים נסוגו לאחור כי האיש שלהם הוא חאלד משעל. השאלה היא מי יהיה בעל המאה".

חאלד משעל (צילום: AFP)
חאלד משעל (צילום: AFP)

"קטר עם כל ראייתי בהם כאויב היא גורם שלוחץ על חמאס להגיע לעסקת חטופים. לא מתוך אהבת מרדכי, המלחמה הביאה להם נזק בראייה האסטרטגית, כי כל הפעילות שלהם בעולם נחשפה, וזה העמיד בסכנה את התוכנית הגדולה שלהם, הם רוצים שהמלחמה תיגמר. אצל איראן – הפוך. מי יהיה דומיננטי? מוחמד סינואר, חליל אל חיה, או הציר הקטרי יותר?".  

"אנחנו יכולים למנוע את זה, כשנמנע את כניסת הכספים האיראנים. אנחנו לא מבהירים לעולם את הדרמטיות בסיוע ההומניטארי. האמריקנים לא עוזרים לנו בבלימת הכנסת הכספים לרצועת עזה. זה קשור לאסטרטגיה אחרת שלהם, הם בכיוונים אחרים עם האיראנים, ואנחנו משלמים את המחיר".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm